Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

4 sposoby na stworzenie zaangażowanego zespołu

lojalnosc-pracownikow-blog lojalnosc-pracownikow-blog

Nie od dziś wiadomo, że kompetentni i zaangażowani pracownicy to jeden z najważniejszych fundamentów dobrze prosperującej firmy. Przecież to właśnie od nich – ich umiejętności i atmosfery, jaką tworzą – zależy, czy klienci zechcą powrócić w nasze progi.

Przywiązanie klientów do salonu opiera się przede wszystkim na relacjach z ludźmi, którzy go tworzą. Podobnie jak dom to nie tylko cztery ściany, ale żyjąca w nim rodzina i łączące ją więzi, tak salon to właśnie pracownicy. Atmosfera panująca wewnątrz zespołu przekłada się bezpośrednio na jakość obsługi i relacji z klientami. A ci z kolei wracają właśnie ze względu na specjalistów, których znają, darzą zaufaniem i przy których czują się komfortowo. Stworzenie trwałej, zaangażowanej drużyny jest więc kluczem do stałego powiększania grona lojalnych klientów. Stanowi to jednak nie lada wyzwanie. Co zrobić, aby mu podołać?

Nie masz Booksy? Testuj za darmo

Świeć przykładem

Kondycja zespołu w ogromnej mierze zależy od tego, w jaki sposób się nim zarządza. Przykład idący z góry ma wpływ na całe jego funkcjonowanie – o czym wie każdy dobry menedżer. Widząc w przełożonym kompetentną, dobrze zorganizowaną i godną zaufania osobę, pracownicy szanują go i doceniają, a co za tym idzie: mają większą motywację, aby jak najlepiej wywiązywać się ze swoich obowiązków. I co najważniejsze: ani myślą, aby szukać innej pracy.
 

Zarządzaj sprawnie

Dobra organizacja czasu to recepta nie tylko na sprawną realizację założonych celów, ale także na zapewnienie zespołowi odpowiedniego komfortu pracy. Mając do dyspozycji przejrzysty kalendarz wizyt i innych zadań, pracownicy są w stanie zaplanować swój dzień, tak, aby bez zbędnego stresu zdołać zrobić wszystko, co do nich należy. Elektroniczny grafik dostępny w dobrym systemie do zarządzania salonem pozostaje do ich dyspozycji 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dzięki czemu mogą zajrzeć do niego kiedykolwiek tego potrzebują. Możliwość planowania go z wyprzedzeniem wyklucza pomyłki i chaos, a ewentualne zmiany wprowadzone przez menedżera komunikowane są natychmiast – bez ryzyka, że komuś umkną.
 

Rozliczaj sprawiedliwie

Dobry system rozliczania wynagrodzeń i prowizji gwarantuje pracownikom poczucie sprawiedliwego traktowania i wyklucza ewentualne nieporozumienia i konflikty związane z wypłatami. Z kolei przejrzyste raporty podsumowujące sprzedaż każdego z pracowników pomagają menedżerowi określić mocne i słabsze strony zespołu i wspierać go tam, gdzie jest to potrzebne.

Gdy pracownicy czują, że wysiłek, jaki wkładają w obsługę klientów i dodatkową sprzedaż jest doceniany, mają motywację, aby starać się jeszcze bardziej. W ten sposób identyfikują się z firmą, stają się jej integralną częścią i zaczynają dbać o jej dobro tak, jakby był to ich własny biznes. To właśnie te emocje sprawiają, że zespół staje się silny i oddany swojemu salonowi, dlatego tak ważne jest, aby przełożeni potrafili wzbudzić je w swoich pracownikach.
 

Zachowaj zdrowy balans

Gdy angażujemy się w rolę menedżera, naszym głównym priorytetem staje się sukces firmy. Mając przed oczami jedynie ten cel, możemy niechcący zapomnieć, że istnieje jeszcze świat poza salonem. Należy jednak pamiętać, że oprócz kariery zawodowej, każdy pracownik ma także życie prywatne. Aby zapewnić mu komfort pracy i zdrową atmosferę, menedżer powinien uszanować jego prawo do czasu wolnego. Zdrowy balans pomiędzy życiem a pracą pomogą zachować narzędzia dostępne w dobrym systemie do zarządzania biznesem beauty. Jasno określone zadania, przejrzyste priorytety i sprawiedliwy podział obowiązków – oto rozwiązanie, dzięki któremu odhaczone zostaną wszystkie punkty na liście „rzeczy do zrobienia” w salonie, a mimo to nikt nie będzie musiał pracować po godzinach.

Zgrany, zadowolony i dobrze funkcjonujący zespół to ogromny as w rękawie menedżera. To recepta na sprawne zarządzanie biznesem, stałe powiększanie grona lojalnych klientów, a nawet budowanie pozytywnego wizerunku marki. Używając dobrych narzędzi – takich jak oprogramowanie dla fizjoterapii, SPA i beauty Booksy – zapewnienie pracownikom odpowiedniego komfortu i wspaniałych warunków pracy stanie się łatwiejsze, niż myślisz. Przekonaj się sam!

Zobacz także