5 nietypowych pomysłów na konkurs walentynkowy

Konkursy dla klientów i obserwatorów to świetna metoda aktywizowania ich. Warto sięgnąć po to rozwiązanie zwłaszcza teraz, gdy możliwości dodatkowych działań w salonie są ograniczone.

14 lutego to jedna z ważniejszych dat w kalendarzu każdego managera beauty. Walentynki w salonie kosmetycznym czy fryzjerskim to świetna okazja, by przyciągnąć klientów, skuszonych specjalnymi ofertami lub poszukujących czegoś wyjątkowego dla drugiej połówki. To także pretekst do przeprowadzenia konkursu, który odbije się szerokim echem, poprawi rozpoznawalność Twojej marki i zwiększy sprzedaż. Brak Ci pomysłu? Mamy w zanadrzu kilka inspiracji! 

#1 Lokalna współpraca

trudność dla Ciebie: 🧡🧡🧡
próg wejścia dla klienta: 🧡🧡🧡

Połączenie sił z innym lokalnym biznesem to prosty przepis na zwiększenie zasięgów konkursu i dotarcie do osób, które dotychczas mogły być dla Ciebie nieosiągalne. Walentynki to świetna okazja do nawiązania współpracy na przykład z kwiaciarnią albo kawiarnią. W tym drugim wypadku może to być także sposób na wsparcie lokali, które od dawna nie mogą gościć klientów. Taka inicjatywa z pewnością zyskałaby rozgłos i uznanie lokalnej społeczności.

Jaki konkurs dla klientów zorganizować z inną firmą? Najprostsze rozwiązanie będzie w tym przypadku najlepsze. Warunkiem przystąpienia do zabawy może być zakupienie po jednym produkcie od każdej z firm i sfotografowanie się z nimi podczas walentynkowej randki. Produkty będą lepszym wyborem niż usługi, ponieważ łatwiej je kupić, niż umówić się na wizytę, a gastronomia może sprzedawać na wynos. Nagrodą w takim konkursie może być randka na koszt organizatorów – zaproszenie dla dwojga na wykwintny deser do współpracującej kawiarni (gdy już będzie to możliwe) i na wybrany zabieg do Twojego salonu.

Konkurs to nie jedyny sposób na przyciągnięcie klientów. Pobierz za darmo paczkę walentynkowych materiałów – znajdziesz w niej grafiki, posty, plakaty i vouchery!

#2 Konkurs walentynkowy w domowych pieleszach

trudność dla Ciebie: 🧡
próg wejścia dla klienta: 🧡🧡🧡

Pandemia przyniosła mnóstwo ograniczeń, ale niektóre jej aspekty można potraktować jako okazje, które być może nigdy się nie powtórzą. Tempo życia zdecydowanie zwolniło, a wielu Twoich klientów siedzi znudzonych w domu. Część z nich chętnie zrobi coś ciekawego, śmiesznego, co będzie odskocznią od codziennej monotonii! Wykorzystaj to i uczyń domową izolację motywem przewodnim konkursu dla klientów swojego salonu fryzjerskiego czy kosmetycznego.

Zachęć ich do zorganizowania najbardziej atrakcyjnej domowej randki. Kolacja przy świecach niczym we francuskiej restauracji? Plażowy piknik na tle rajskiej fototapety? Ile osób, tyle pomysłów! A w nagrodę mogą otrzymać podwójne zaproszenie na prawdziwy zabieg, w prawdziwym salonie beauty 😉

#3 Reaction video

trudność dla Ciebie: 🧡🧡
próg wejścia dla klienta: 🧡🧡🧡🧡

Jeśli jesteś wielbicielem YouTube’a, na pewno zdarzyło Ci się trafić na film, w którym ktoś reaguje – na piosenkę, straszną scenę w filmie, na słodycze z innego kraju albo niespodziankę. Tak zwane reaction videos są niezwykle popularne i w jakiś sposób sprawiają, że mnóstwo osób ma ochotę oglądać reakcje innych ludzi na różne sytuacje. Za tym zjawiskiem stać może fakt, że jako istoty społeczne lubimy szukać u innych potwierdzenia dla własnych przeżyć i emocji, a odkrycie, że ktoś zachowuje się tak jak my, przynosi satysfakcję. Ten trend też możesz wykorzystać w swoim walentynkowym konkursie.

Jeśli sprzedajesz bony podarunkowe czy specjalne pakiety, zachęcaj do ich kupowania, przy okazji informując o konkursie. Zadanie będzie polegało na tym, aby kupujący nakręcił krótki filmik z momentu wręczania prezentu bliskiej osobie i uchwycił, jak ta się z niego cieszy. Spośród nadesłanych nagrań wybierz kilka najlepszych i opublikuj na swoim fanpage’u, by obserwatorzy mogli na nie głosować. W ten sposób nie tylko wyłonisz zwycięzcę, ale możesz też przyciągnąć kolejnych klientów. Osoby oglądające entuzjastyczne reakcje innych poczują większą chęć do skorzystania z Twoich usług.

#4 Opinia pisana wierszem 

trudność dla Ciebie: 🧡
próg wejścia dla klienta: 🧡🧡

Podobnie jak w przypadku filmów z reakcjami, tym konkursem też możesz osiągnąć dodatkową korzyść. O tym, jak ważne w branży beauty są opinie, na pewno nie trzeba Cię przekonywać. Im więcej ich pozyskujesz, tym lepiej, a konkurs może być dla klientów wspaniałą motywacją do napisania recenzji. I to nie byle jakiej! Choć tradycja pisania listów miłosnych niemal zanikła, walentynki to dobry moment, by sobie o niej przypomnieć.

Zachęcaj klientów odwiedzających Cię w tym okresie, by stworzyli rymowaną opinię na temat Twoich usług i opublikowali ją w sieci. Najlepiej na portalu Moment.pl – tam opinie są weryfikowane i bezpośrednio wpływają na to, czy kolejni klienci będą mieli ochotę się do Ciebie umówić. Spośród nich wybierzesz najciekawszą, która wygra atrakcyjną nagrodę. Proste zasady, niemal zerowe nakłady z Twojej strony, a liczba zgromadzonych przez konkurs opinii może zaprocentować nowymi wizytami!

#5 Instagramowy filtr

trudność dla Ciebie: 🧡🧡🧡🧡🧡
próg wejścia dla klienta: 🧡

Użytkownicy Instagrama (których liczba ciągle rośnie) kochają relacje i kochają filtry. Są zabawne, proste w użyciu i łatwo je podchwycić od innych użytkowników – mają ogromny potencjał wiralowy. Wiedząc o tym, coraz więcej marek chętnie po nie sięga i tworzy własne filtry. Ty też możesz to zrobić, ale potrzebna będzie żyłka do nowych technologii i sporo czasu, by nauczyć się obsługi narzędzia. W zamian masz jednak szansę stworzyć wiral, który zaangażuje mnóstwo osób, a o Twoim salonie zrobi się głośno!

Tworzenie własnych filtrów jest możliwe dzięki aplikacji Spark AR od Facebooka. Na stronie sparkar.facebook.com znajdziesz mnóstwo informacji i tutoriali na temat tego jak zacząć przygodę z tym narzędziem i jak tworzyć różne efekty. Strona jest po angielsku, ale korzystając z wyszukiwarki Google znajdziesz też sporo wiedzy w języku polskim. Stworzony przez siebie filtr możesz wykorzystać w konkursie walentynkowym, zachęcając klientów do używania go w relacjach i oznaczania Twojego salonu. Zwycięzcą zostanie na przykład ten, kto wykorzystał efekt w najciekawszy sposób.

Przygotowanie i przeprowadzenie konkursu dla klientów, nawet najprostszego, wymaga nieco czasu i zaangażowania. Dlatego gdy przyjdzie Ci do głowy jakiś pomysł, warto zastanowić się, czy taki konkurs da Ci coś więcej niż chwilowe zainteresowanie dotychczasowej grupy odbiorców? Ciekawe zadanie może sprawić, że o Twoim salonie usłyszą nowe osoby. Opinie zostaną z Tobą i będą budować renomę salonu. Nawiązana współpraca czy umiejętność obsługi nowego narzędzia może w przyszłości okazać się trafioną inwestycją – tak jak korzystanie z Versum.

Nie znasz jeszcze systemu?

Zacznij korzystać za darmo

[Głosów:5    Średnia:3.4/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link