Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

5 sposobów marketingowych na to, jak zdobyć klientów do salonu

5-sposobów-na-marketing

Lista zadań osoby prowadzącej salon nie ma końca, a w natłoku codziennych obowiązków często brakuje na coś czasu – w tym na przykład na działania marketingowe. Jednak to właśnie one pomagają zwiększać sprzedaż i poszerzać grono klientów, dlatego nie wolno ich zaniedbywać. 

Promocja i zdobywanie klientów do salonu fryzjerskiego czy kosmetycznego to niezwykle ważna kwestia. To właśnie dzięki działaniom marketingowym jesteś w stanie nieustannie zdobywać nowych klientów i zwiększać dochody salonu, a co za tym idzie – rozwijać go. Choć mogłoby się wydawać, że prowadzenie skutecznych działań marketingowych wymaga zatrudnienia drogiego specjalisty, wbrew pozorom wszystkim możesz zająć się samodzielnie. Wystarczy, że postawisz na proste, ale efektywne działania, które nie wymagają wielkich nakładów czasu czy pracy, a mimo to przynoszą oczekiwane rezultaty. Takie, które skutecznie zwiększają liczbę wizyt i przyciągają do salonu nowych klientów. Jakie to działania?

1. Poznaj swoich klientów

Dobra znajomość klientów to punkt wyjścia do planowania wszelkich działań w zakresie rozwoju salonu. To właśnie dzięki tej wiedzy jesteś w stanie odpowiednio dostosować swoje ceny, stworzyć atrakcyjną ofertę, spełniać oczekiwania w zakresie obsługi i, oczywiście, przygotowywać trafione i efektywne akcje marketingowe. Niezawodne kompendium wiedzy stanowią karty klientów. Najlepiej sprawdzają się te prowadzone w formie elektronicznej, z pomocą dobrego oprogramowania do zarządzania salonem, ponieważ zapewniają bezpieczeństwo danych i wygodę przeglądania. Powinny znajdować się w nich wszelkie niezbędne informacje, takie jak historia wszystkich wizyt, lista kupowanych usług i produktów, a także notatki dotyczące preferencji czy oczekiwań klientów. Dzięki takiej wiedzy z łatwością zaplanujesz promocje, przygotujesz pakiety usług (na przykład do sprzedaży w formie bonów), a także zdecydujesz, z których elementów swojej oferty lepiej zrezygnować, a jakie warto wprowadzić.

2. Dbaj o regularną komunikację

Atrakcyjna oferta czy wysoki poziom obsługi nie wystarczą, aby zyskać lojalność klienta. Zarówno w życiu prywatnym, jak i w pracy, podstawą każdej trwałej relacji jest stała komunikacja. Dzisiejsi konsumenci, świadomi rozmiaru branży beauty i szerokich możliwości w zakresie wyboru salonów, pragną, aby o nich zabiegać – inicjować kontakt i zachęcać do powrotu. Systematyczna komunikacja na każdym etapie relacji to klucz do wzmocnienia więzi i wzbudzenia w klientach poczucia, że zależy Ci na dobrych stosunkach z nimi. Począwszy od SMS-ów z przypomnieniami o wizytach, przez wiadomości z podziękowaniem za skorzystanie z usług, życzenia urodzinowe i regularne wiadomości z życia salonu, po informacje o nowościach i promocjach. Wszystko po to, aby klienci czuli, że są dla Ciebie ważni.

3. Bądź tam, gdzie Twoi klienci – w sieci

Popularność internetu sprawia, że dzisiejsi klienci coraz częściej poszukują usług w wirtualnym świecie. Dlatego nowoczesny salon nie może pozwolić sobie na nieobecność w sieci. Powinien wyjść swoim odbiorcom naprzeciw i zapewnić im łatwy dostęp do wszystkich informacji, których potrzebują. Kluczowe elementy to przejrzysta strona www oraz aktywne, starannie prowadzone kanały w social media. Profil na Facebooku, na którym zaprezentujesz swoją ofertę i zbudujesz zaangażowaną społeczność, konto na Instagramie, gdzie podzielisz się materiałami obrazującymi efekty Twojej pracy czy kanał na YouTube, w którym opublikujesz ciekawe, wartościowe filmy, np. pokazujące przebieg usług. Ważne jest także, aby maksymalnie skracać drogę, jaką klient musi pokonać, aby umówić się na wizytę. Dlatego system rezerwacji online powinien zostać podpięty wszędzie tam, gdzie promowane są usługi salonu – na stronie www i w kanałach social media.

4. Wykorzystaj moc rekomendacji

Zanim potencjalny klient zdecyduje się na wybór konkretnego salonu lub usługi, poszukuje w internecie opinii na ich temat. Warto pamiętać, że rekomendacje zadowolonych konsumentów mają o wiele większą moc, niż jakakolwiek reklama. Dlatego postaraj się, aby każdy z Twoich klientów, stał się również aktywnym ambasadorem Twojej marki. Po każdej wizycie zachęcaj do dzielenia się wrażeniami i ocenienia zakupionych usług. Wiarygodne komentarze zamieszczaj na swojej stronie www i w kanałach social media, aby każda zainteresowana osoba mogła łatwo je znaleźć. Buduj swój wizerunek głosem usatysfakcjonowanych klientów. Nie masz czasu, aby się tym zająć? Bez obaw, dobry system dla salonów zadba o wszystko za Ciebie.

5. Zaproś klientów do zabawy

Myślałeś o wprowadzeniu programu lojalnościowego? A może takie rozwiązanie działa już w Twoim salonie? To niewątpliwie świetny sposób na zdobycie nowych klientów do salonu kosmetycznego i fryzjerskiego, jednak warto pamiętać, że aby był skuteczny – musi mieć atrakcyjną formę. Łatwe do zgubienia, zajmujące miejsce w portfelu, staromodne karteczki na pieczątki nie skradną serc nowoczesnych konsumentów.

Najlepsze efekty przyniesie program, który zagwarantuje im rozrywkę, zmotywuje do wizyt i poleceń, a przede wszystkim będzie wygodny i łatwo dostępny. Elektroniczny program lojalnościowy jest znacznie ciekawszy od tradycyjnych rozwiązań i co ważne: niezwykle elastyczny.

Możesz dostosować go do potrzeb swojego salonu: ustalić nagrody i ich progi, a także określić, za co chcesz przyznawać punkty: wizyty, zakupy, wystawienie opinii, polecanie… możliwości jest wiele! Więcej zabawy i więcej okazji do interakcji z klientem. Niewielki koszt i pełna wygoda – dla Ciebie i Twoich odbiorców.

Wydawać się może, że wprowadzenie wszystkich wymienionych rozwiązań wymaga co najmniej zatrudnienia specjalisty – jeśli nie całej agencji marketingowej. W rzeczywistości każde z tych działań z łatwością zrealizujesz samodzielnie, korzystając z dobrego oprogramowania dla salonów SPA i kosmetycznych. Tylko pomyśl: komunikacja SMS i e-mail, rezerwacja online, rzetelny system rekomendacji, efektywny program lojalnościowy… to wszystko może działać automatycznie. Wystarczy kliknąć!

Nie masz Booksy? Testuj za darmo

Zobacz także