Poradnik Moment.pl: 7 pomysłów na promocję salonu w czasie kwarantanny

7 pomysłów na promocję salonu w czasie kwarantanny

Pandemia koronawirusa prowadzi do coraz większych ograniczeń. Teraz oficjalnie zamknięte muszą zostać także wszystkie salony z branży beauty. Martwisz się o sytuację swojej firmy? Mamy dla Ciebie porady, jak dobrze wykorzystać wolny czas i zadbać o jej przyszłość. Postaw na intensywne działania marketingowe!

Działalność Twojego salonu musi zostać na razie wstrzymana, ale ten stan nie będzie trwać wiecznie. Mimo że chwilowo nie przyjmujesz klientów, nadal musisz dbać o promocję swoich usług – aby ludzie o Tobie nie zapomnieli i wrócili w Twoje progi, gdy tylko wznowisz działalność. Dla ułatwienia przygotowaliśmy dla Ciebie 6 wskazówek, jak skutecznie pielęgnować wizerunek swojej firmy w czasie kwarantanny. A w tym także pomysł na to, jak zarabiać mimo zamknięcia salonu!

1. Czas na porządki!

Mając więcej wolnego, skorzystaj z okazji, aby zrobić “porządki” w swojej ofercie. Kiedy na co dzień masz na głowie mnóstwo spraw, na pewno brakuje Ci czasu, aby porządnie przeanalizować statystyki działalności salonu. Teraz nareszcie możesz się tym zająć!

Prześledź raporty sprzedaży i popularności usług oraz oceny otrzymane od klientów na Moment.pl i przemyśl, które pozycje warto zostawić w ofercie, a z których zrezygnować. Przyjrzyj się też swojemu cennikowi. Może i tu dobrze byłoby wprowadzić jakieś zmiany?

2. Obudź w sobie fotografa

Jak porządki, to w każdym kącie – a zatem także w galeriach zdjęć. Przejrzyj te, które masz już na swojej wizytówce w Moment.pl, stronie internetowej i w social mediach. Czy aby na pewno wszystkie są aktualne?

Skoro chwilowo nikt nie przychodzi do salonu, to doskonały moment, aby zrobić kilka ujęć wnętrz, stanowisk i sprzętu. Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Przydatne wskazówki znajdziesz tutaj. A może masz już materiały, ale brakowało Ci dotąd czasu na obróbkę? Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko obudzić w sobie zmysł fotografa i przygotować piękną, nową galerię.

3. Odśwież swoją wizytówkę w Moment.pl

Jeśli korzystasz z Moment.pl, pamiętaj, aby zrobić porządki także tutaj. Zaktualizuj ofertę, odśwież zdjęcia, popraw opisy zabiegów i informacje o pracownikach. Twoja wizytówka powinna niezmiennie zachęcać do wizyty w Twoim salonie – nawet jeśli przez jakiś czas nie przyjmujesz zapisów!

Pamiętaj też, że masz możliwość tymczasowego zawieszenia systemu rezerwacji online. Dzięki temu klienci nie będą mogli rezerwować wizyt, ale Twoja wizytówka w portalu będzie nadal widoczna. Wykorzystaj ją podczas działań promocyjnych – zaproś klientów do zapoznania się z Twoją pełną ofertą i zachęć ich, aby dodali Twój salon do Ulubionych.

4. Przygotuj nowe treści na bloga i inne kanały salonu

Gdy skończysz już ze zdjęciami, przyjrzyj się także swoim tekstom marketingowym. Zrób przegląd dotychczasowych materiałów i sprawdź, czy jakieś się nie przedawniły. Przygotuj też nowe – np. zachęcające opisy Twoich najciekawszych usług, intrygujące biogramy (krótkie “życiorysy” zawodowe) dla siebie i swoich pracowników czy też świeże teksty na Facebooka i Instagram. Masz teraz czas, aby “podrasować” takie treści!

Dobrym pomysłem będzie też przygotowanie artykułów eksperckich, w których krok po kroku omówisz przebieg konkretnego zabiegu. W ten sposób pokażesz odbiorcom, że znasz się na rzeczy i że warto umówić się do Ciebie, gdy tylko znów pojawi się taka możliwość! Jeśli chcesz, możesz wypromować takie treści również w ramach bloga Moment.pl! Napisz do nas na biuro@moment.pl.

5. Zadbaj o komunikację w mediach społecznościowych

Gdzie Twoi klienci spędzają czas, kiedy nie mogą wychodzić z domu? W social mediach! Spotkaj się tam z nimi, a przy okazji zyskaj pewność, że nie zapomną o Twoim salonie. Na bieżąco informuj ich o sytuacji (możesz wykorzystać do tego darmowe grafiki od Moment.pl, które znajdziesz tutaj), publikuj pozytywne opinie o Twoich usługach bezpośrednio z Moment.pl, zachęcaj do aktywności (np. do dyskusji lub dzielenia się zdjęciami) i buduj swój wizerunek eksperta (o tym zaraz).

Wykorzystaj też potencjał relacji na Facebooku i Instagramie. Pokaż swoim obserwującym co u Ciebie i jak Ty radzisz sobie z kwarantanną. Nawet jeśli Twoje materiały nie będą związane z salonem, klienci chętnie zajrzą “za kulisy”. No i możesz dać im dobry przykład 🙂

6. Buduj swój wizerunek eksperta

Czy zdajesz sobie sprawę, że masz teraz doskonałą okazję, aby wzmocnić swój wizerunek eksperta? To, że klienci nie mogą skorzystać z Twoich usług, nie oznacza przecież, że ich nie potrzebują. Choć nie jesteś w stanie przyjąć ich w salonie, możesz doradzać im na forum. Podsuwaj im pomysły na domowe zabiegi oraz stwórz kwarantannowy cykl postów, w których będziesz odpowiadać na ich pytania dotyczące pielęgnacji.

A co, jeśli ktoś nie chce lub wstydzi się zadać Ci pytanie publicznie? A może potrzebuje czegoś więcej niż krótkiej odpowiedzi na Facebooku? To z kolei dobry pomysł na to, jak zarabiać nawet teraz, gdy Twój salon jest zamknięty. Przenieś swoją działalność do sieci i udzielaj odpłatnych konsultacji online (lub przez telefon)!

7. Sprzedawaj przedpłacone bony online

Nie ma wątpliwości, że konieczność zamknięcia salonu to ogromny cios dla finansów firmy. Właśnie dlatego wprowadziliśmy możliwość internetowej sprzedaży bonów przedpłaconych na Twoje usługi, które ułatwią Ci zachowanie płynności finansowej i zapełnienie kalendarza wizyt, gdy tylko wznowisz działalność.

Sprzedaż voucherów będzie odbywać się za pośrednictwem Twojej wizytówki w portalu Moment.pl. Jeśli tylko chcesz, możesz wzbogacić je o bonusy, które z pewnością zachęcą klientów do zakupu. Mamy dla Ciebie także bezpłatny pakiet materiałów, które pomogą Ci promować bony wśród swoich odbiorców. Zestaw możesz pobrać tutaj.

Tymczasowa przerwa w działalności salonu nie oznacza wcale, że przez jakiś czas musisz siedzieć z założonymi rękami. Oczywiście, jeśli masz ochotę chwilę odpocząć, to z pewnością dobry moment, żeby sobie na to pozwolić. Ale kiedy odzyskasz siły, wykorzystaj wszystkie dostępne sposoby, aby jak najlepiej zadbać o swój biznes! Promuj go intensywnie w sieci, by po powrocie do normalnego trybu pracy Twój kalendarz znowu pękał w szwach! I pamiętaj: #przetrwamytorazem. Powodzenia!

[Głosów:2    Średnia:5/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link