Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

8 porad, jak zbudować własną markę

wlascicielka-salonu-usmiechnieta-businesswoman wlascicielka-salonu-usmiechnieta-businesswoman

Budowanie własnej marki ma ogromne znaczenie zarówno w przypadku małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Marka to twarz firmy, jej charakter i osobowość. To właśnie ona wyróżnia biznes spośród setek innych w branży i jest pierwszym, co przychodzi na myśl klientom, gdy słyszą nazwę danej firmy.

Na wizerunek Twojej marki składają się nie tylko elementy zaplanowane przez Ciebie – jak logo czy slogan – ale także wszelkie związane z nią skojarzenia i doświadczenia klientów. Choć nie posiadasz mocy wpływania na myśli innych osób, mimo wszystko możesz zdziałać tutaj bardzo wiele. Bo przecież to właśnie od Ciebie – od Twoich działań i podejścia do klienta – zależy, jakie emocje będzie budzić w ludziach wzmianka o Twojej firmie.

Jak stworzyć i rozkręcić własną markę? Oto kilka podpowiedzi:

1. Działaj krok po kroku
Aby zyskać pewność, że firma poradzi sobie świetnie już od pierwszych dni, kreowaniem i promocją marki należy zająć się już na kilka miesięcy przed rozpoczęciem faktycznej działalności. Dzięki temu potencjalni klienci dowiedzą się o istnieniu salonu wystarczająco wcześnie, a jeśli odpowiednio ich zachęcisz – będą z niecierpliwością wyczekiwać dnia otwarcia.

2. Zdefiniuj swoją markę
To bardzo ważny krok, który pozwala nadać marce konkretny kształt. Chodzi tutaj o określenie jej osobowości: założeń i celów, czyli tego, co tak naprawdę chcesz przekazać swoim klientom. Zastanów się, co wyróżnia Cię spośród innych firm. Pomyśl o swojej marce jak o osobie: gdyby była człowiekiem, jakie miałaby cechy? W jakim byłaby wieku? Jaki prowadziłaby styl życia i jakimi wartościami kierowałaby się w życiu?

3. Postaw na chwytliwą nazwę
Nazwa i logo to podstawowe elementy identyfikacji Twojej marki. W tym przypadku bardzo ważne jest, aby kreatywność szła w parze z prostotą. Nazwa firmy powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania, a logo – budzić pozytywne skojarzenia i zapadać w pamięć.

4. Dobrze poznaj swoją grupę docelową
Aby rozpocząć promocję i dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz wiedzieć, do kogo będziesz się zwracać. Zastanów się i dobrze zbadaj kim są Twoi klienci: co lubią, czego potrzebują, co ich interesuje i czym możesz ich do siebie przyciągnąć. Co sprawi, że powierzą Ci swoje zaufanie i zostaną na dłużej? Upewnij się, że Twoja marka przyniesie im to, czego szukają.

5. Prowadź przejrzystą i spójną komunikację
Pamiętaj, by swoje wartości komunikować jasno i konsekwentnie – zarówno kanałami online, jak i offline. Dbaj o spójność przekazu i nie wyrażaj rozbieżnych opinii, aby nie stracić wiarygodności w oczach swoich odbiorców.

6. Buduj i utrzymuj pozytywne relacje
O relacje z klientami należy dbać już od samego początku. Istotne jest nie tylko pierwsze wrażenie, ale także utrzymanie pozytywnych emocji i doświadczeń związanych z wizytami w Twoim salonie. Każda osoba korzystająca z Twoich usług ma pewne oczekiwania, którym musisz sprostać, aby chciała do Ciebie wracać. To bardzo ważne, by nie stracić zaufania swoich klientów – bo gdy zawiodą się raz, może oznaczać to koniec Waszej relacji.

7. Bierz przykład, ale nie kopiuj
Nie staraj się na siłę naśladować wielkich, znanych marek. Oczywiście warto brać przykład z dobrych praktyk, ale najważniejsze, aby mieć własny pomysł i wizję – stworzyć coś unikatowego, a nie powielać istniejące. Jeżeli masz możliwość współpracy z liderami opinii lub branżowymi osobistościami, z pewnością dobrze wpłynie to na rozpoznawalność Twojej marki. Pamiętaj jednak, że firma lub osoba, z którą współpracujesz, powinna głosić teorie zgodne z promowanymi przez Ciebie.

8. Pozytywnie zaskakuj swoich klientów
Skuteczna promocja nie polega na wysypaniu wszystkich asów z rękawa za jednym razem. Pokazując klientom swoje zalety stopniowo i pozwalając im samodzielnie odkryć Twoją markę, łatwiej zdobędziesz ich zaufanie i lojalność. Pozytywne niespodzianki sprawią, że dobre wrażenie pozostanie z nimi na dłużej i wywoła lepsze efekty – zachęcając ich do kolejnych wizyt, czy nawet wcielenia się w rolę niepisanych ambasadorów Twojego salonu.

Choć zbudowanie własnej marki może wydawać się ogromnym wyzwaniem, w rzeczywistości nie jest to wcale aż tak trudne. Ani nawet drogie – bo wykazując się kreatywnością, możesz osiągnąć wspaniałe efekty przy niewielkich kosztach. Co więcej, cały wysiłek włożony w takie działania przyniesie Ci mnóstwo korzyści, m.in. pomoże zdobyć zaufanie i lojalność klientów, nadać firmie unikalny charakter i zyskać dobrą pozycję na rynku. Pamiętaj też, że zarówno podczas budowania marki, jak i na każdym kolejnym etapie rozwoju Twojego salonu, możesz ułatwić sobie pracę, wykorzystując niezawodne wsparcie narzędzi dostępnych w Booksy.

Nie masz Booksy? Testuj za darmo

Zobacz także