Bądź ekspertem w każdych warunkach – prowadź konsultacje online!

Czy masz świadomość, że Twoi klienci naprawdę za Tobą tęsknią? Brak im Twoich umiejętności, ale też frajdy, jaką sprawia wizyta w salonie i spędzanie czasu w Twoim towarzystwie. Daj im namiastkę Waszych zwykłych spotkań, a sobie – dodatkową szansę na zarabianie mimo epidemii!

Konsultacje online to, obok bonów i sprzedaży kosmetyków przez Moment.pl, kolejny sposób na zasilenie budżetu Twojego salonu w tym trudnym czasie. Wiele osób naprawdę potrzebuje pomocy fryzjera czy kosmetyczki – nawet w przypadku zabiegów, które da się samodzielnie wykonać w domu. Kontakt z zaufanym specjalistą to zupełnie inny poziom wsparcia, niż internetowe dyskusje na grupach czy forach. Wyciągnij więc do swoich klientów pomocną dłoń!

Jak powinny przebiegać konsultacje?

Konsultacja z Tobą ma pomóc w wykonaniu zabiegu w warunkach domowych. Pamiętaj jednak – i uczulaj na to swoich klientów – że nie każdy zabieg można przeprowadzić w domu. Wiele z nich wymaga specjalistycznych umiejętności, do niektórych potrzeba profesjonalnego sprzętu, inne mogą być nieskuteczne lub nawet niebezpieczne. Dobrze przemyśl, które zabiegi możesz konsultować online i nie zgadzaj się na łamanie swoich zasad, nawet jeśli klient będzie na to nalegał. To kwestia bezpieczeństwa, ale na dłuższą metę taka postawa umocni także Twój wizerunek eksperta.

Przygotowując się do konsultacji, zapoznaj się ze wszystkimi informacjami zawartymi w karcie klienta. Wiedza na temat potrzeb, upodobań i wcześniejszych zabiegów pomoże Ci odpowiednio pokierować rozmową i sprawi, że klient poczuje się naprawdę zaopiekowany. Jeśli to Wasz pierwszy kontakt, zacznij konsultację od szczegółowego wywiadu. Ankietę możesz przygotować wcześniej, dzięki temu nie zapomnisz o żadnym pytaniu.

Nie obawiaj się, konsultacje nie sprawią, że Twoi rozmówcy staną się samowystarczalni i przestaną umawiać się na zwykłe wizyty w salonie. Nic nie zastąpi osobistego kontaktu, a klienci nie nauczą się w kilkanaście minut tego, co Ty ćwiczysz od lat! Ponadto wizyta u fryzjera czy kosmetyczki to nie tylko kupno usług – to rytuał i komfort, z którego nie chce się rezygnować. Jeżeli jednak mimo wszystko masz drobne obawy, staraj się podczas konsultacji nie zdradzać zbyt wielu szczegółów, ogranicz się do wiadomości, które pozwolą bezpiecznie i skutecznie przeprowadzić wybraną procedurę.

Zrób dobre wrażenie

W salonie dbasz o wystrój, czystość i atmosferę. Nie zapominaj o tym także prowadząc konsultacje online! Klienci będą Cię widzieć – niech zobaczą profesjonalizm i porządek, tak jak podczas zwykłych wizyt. Nie licz na to, że nie zauważą bałaganu w tle. Na tego typu drobiazgi zwraca się uwagę, zwłaszcza teraz, kiedy wszyscy jesteśmy wyczuleni na punkcie higieny. Zauważ też, że na konsultację mogą umówić się osoby, których nie znasz. W takim przypadku mówimy o robieniu pierwszego wrażenia!

Pamiętaj, że występy przed kamerą rządzą się swoimi prawami. Należy zadbać o odpowiednie światło i dźwięk, ustawić kadr. Nie potrzebujesz jednak specjalistycznego sprzętu – wystarczy znać kilka trików. Mnóstwo cennych wskazówek znajdziesz w naszym filmie:

Technicznie rzecz biorąc…

Konsultacja online to prosta sprawa, nawet jeśli nie jesteś wielkim fanem nowych technologii. Masz do wyboru mnóstwo aplikacji: Messenger, WhatsApp, Skype czy Zoom. My polecamy Ci to ostatnie narzędzie – jest darmowe i bardzo łatwe w obsłudze, także dla klienta. Aby się z nim połączyć, wystarczy wysłać link do spotkania.

Samo umawianie konsultacji też nie sprawi problemów, bo będzie odbywało się przez Moment.pl. Wystarczy, że do listy swoich usług dodasz nowe pozycje. Rezerwacja online jest wstrzymana na Twojej wizytówce na czas epidemii? Nie szkodzi – możesz ją włączyć tylko dla wybranych usług, w tym przypadku dla konsultacji.

Dla bezpieczeństwa Twoich finansów, powinny być to usługi płatne z góry. Z płatnościami Moment Pay to żaden problem, zwłaszcza że do końca maja pokrywamy za Ciebie koszty operatora transakcji!

Szczegółowe instrukcje dotyczące dodania usługi konsultacji online na Moment.pl i korzystania z aplikacji Zoom znajdziesz w naszej Bazie Wiedzy.

Po otwarciu salonu

Konsultacje online to rozwiązanie nie tylko na teraz – po otwarciu salonów część klientów może początkowo obawiać się wizyt, a w ten sposób utrzymasz z nimi kontakt. Będziesz mieć też świetną okazję, żeby w rozmowie przekonać ich do odwiedzin czy załatwić część formalności okołozabiegowych, co pozwoli skrócić późniejszy czas przebywania w salonie.

Nie zwlekaj, zaproponuj swoim klientom konsultacje już dziś. Możesz nagrać specjalne wideo i promować nową usługę w mediach społecznościowych lub skorzystać z funkcji wiadomości masowych w Versum.

Nie znasz jeszcze Versum?

Zacznij korzystać za darmo

[Głosów:1    Średnia:5/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link