Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

Biznesplan salonu fryzjerskiego – jak go przygotować, aby z sukcesem otworzyć salon?

salon-fryzjerski-biznesplan-pomysl-na-biznes-w-branzy-beauty salon-fryzjerski-biznesplan-pomysl-na-biznes-w-branzy-beauty

Przygotowanie biznesplanu salonu fryzjerskiego to jeden z pierwszych kroków, które musisz wykonać chcąc otworzyć własny biznes tego typu. Dlaczego to takie ważne? Bo właśnie na tym etapie szczegółowo zaplanujesz wszystkie najważniejsze aspekty związane z funkcjonowaniem firmy. Co powinien zawierać biznesplan?

Co to jest biznesplan? Mówiąc najprościej, to narzędzie, które pomaga Ci upewnić się, że zbudujesz swój biznes na solidnych fundamentach. Starannie planując i analizując wszystkie kluczowe elementy nowo powstającej firmy, oszczędzasz sobie wielu późniejszych trudności, które mogłyby zakłócić lub co gorsza – przekreślić jej rozwój. Gdy nagle okazuje się, że umknęły Ci istotne czynniki, czasami jest już zbyt późno, by uratować całe przedsięwzięcie. Biznesplan to więc nic innego, jak wstępny zarys Twojej firmy, który pomoże Ci uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek podczas realizacji pomysłów i założeń.

Analiza SWOT przy tworzeniu biznesplanu salonu fryzjerskiego

Przygotowanie biznesplanu dla salonu fryzjerskiego z pewnością ułatwi Ci analiza SWOT salonu fryzjerskiego, z pomocą której określisz potencjalne szanse i zagrożenia oraz słabe i mocne strony Twojej nowej firmy. Sporządzenie przejrzystego opisu każdej z tych kwestii będzie niezwykle przydatne podczas podejmowania wielu decyzji – np. dotyczących lokalizacji salonu, doboru oferty czy zatrudnienia dodatkowych pracowników.

Elementy biznes planu salonu fryzjerskiego

Biznes plan zakładu fryzjerskiego powinien zawierać założenia dotyczące wszystkich aspektów jego funkcjonowania:

  1. Określ grupę docelową
    Zdecyduj, do kogo chcesz kierować swoje usługi. Pamiętaj, że nie sposób dogodzić wszystkim. Skorzystaj z wiedzy zdobytej podczas badania rynku i stwórz profil swojego klienta docelowego. Będzie Ci on niezbędny, aby później określić inne kwestie – np. skomponować ofertę, dobrać kanały komunikacji itd.
  2. Określ zakres i standard usług
    To jeden z najważniejszych elementów biznes planu fryzjera. Zdecyduj: chcesz postawić na szeroki zakres usług, a może wyspecjalizować się w jednej dziedzinie? Skomponuj konkretną ofertę i określ ceny. W podjęciu decyzji pomoże Ci zestawienie wiedzy o potrzebach Twoich potencjalnych odbiorców z wiedzą o ofercie konkurencji, a także własnymi preferencjami co do usług, które chcesz wykonywać.
  3. Wybierz lokal i zaplanuj przestrzeń
    Gdy podejmiesz decyzje dotyczące oferty, będziesz w stanie określić, jakiej przestrzeni potrzebujesz, by zorganizować niezbędne stanowiska pracy. Pamiętaj o wymaganiach dotyczących osobnych pomieszczeń, miejsca na sprzęt, dostępu do sanitariatów itp. i zorganizuj wszystko tak, by Twój salon był wygodny zarówno dla klientów, jak i pracowników. Wybierając lokal weź pod uwagę lokalizację – powinna być łatwo dostępna dla klientów.
  4. Wybierz nazwę i stwórz zarys marki
    To one wspólnie nadadzą Twojej firmie konkretny charakter. Aby biznes zdobywał serca odbiorców, musi mieć “duszę”, misję – musi budzić pozytywne emocje. Zastanów się, co przyciągnie uwagę Twoich potencjalnych klientów. Wybierając nazwę, postaraj się znaleźć złoty środek pomiędzy kreatywnością, a prostotą. Powinna być ona chwytliwa, a przy tym łatwa do zapamiętania i wymówienia. Gdy wybierzesz już nazwę, koniecznie od razu zakup odpowiednią domenę na stronę internetową
  5. Wybierz kosmetyki i znajdź dostawców
    Nie ulega wątpliwości, że kosmetyki, które będziesz wykorzystywać do realizacji usług (a także sprzedawać klientom do stosowania w domu) muszą być dobrej jakości. Jednak na wybór konkretnej marki wpłynie również to, jakie ceny chcesz oferować swoim klientom. Kolejna kwestia to dobór dostawców. Zrób rozeznanie wśród dostępnych firm, spróbuj znaleźć opinie innych salonów, które korzystają z ich usług, a także skontaktuj się z przedstawicielami handlowymi, aby omówić zasady współpracy – po czym wybierz tego dostawcę, który najlepiej spełni Twoje potrzeby.
  6. Rozważ kwestię zatrudnienia dodatkowych pracowników
    Chcesz działać solo, czy może od razu zatrudnić pomoc? Wiesz już, jakie usługi będziesz oferować w swoim salonie, zastanów się więc, czy jesteś w stanie samodzielnie wykonywać każdą z nich. A jeśli zamierzasz zatrudnić dodatkowe osoby, to ile? Co powinny potrafić? Jakie mieć cechy?
  7. Wybierz narzędzia do zarządzania salonem
    Stworzenie i rozkręcenie własnego biznesu jest o wiele łatwiejsze, jeśli korzystasz ze wsparcia odpowiednich narzędzi. Mowa tu o systemie do zarządzania salonem, takim jak Booksy, który usprawni Twoją pracę, ułatwi realizację wielu obowiązków, a nawet pozwoli na automatyzację części z nich. Z pomocą takiego oprogramowania z terminarzem dla fryzjerów zrealizujesz wszystkie swoje zadania, a przy tym zaoszczędzisz mnóstwo czasu, który z pewnością przyda się na odpoczynek. Chcesz zobaczyć, jak to działa? Przetestuj system Booksy zupełnie za darmo na www.booksy.com.
  8. Zaplanuj strategię marketingową
    Przede wszystkim pamiętaj, że działania promocyjne musisz zacząć jeszcze przed otwarciem salonu – aby informacja o jego powstaniu dotarła do Twoich potencjalnych klientów. Zastanów się, jakie kanały komunikacji wykorzystać, by do nich dotrzeć, a także jaki przekaz przyciągnie ich uwagę. Pamiętaj, by Twoje działania były konsekwentne i spójne. Buduj pozytywny wizerunek firmy i swój własny – jako eksperta. Współpracuj z liderami opinii. Bierz przykład z dobrych praktyk stosowanych przez inne salony w branży, ale nie kopiuj ich – oryginalność to klucz do sukcesu.
  9. Rozplanuj koszty
    Dobry wzór biznes planu salonu fryzjerskiego musi zawierać także punkt dotyczący kosztów. Wiele kwestii związanych z powstawaniem Twojej nowej firmy będzie przecież związanych z wydatkami. Przeanalizuj dokładnie każdy krok i postaraj się przewidzieć wszystkie koszta, jakie przyjdzie Ci ponieść. Nie spiesz się – im staranniej podejdziesz do tej analizy, tym mniejsze ryzyko, że później spotka Cię nieprzyjemna niespodzianka. Nie chcesz przecież, by Twoje przedsięwzięcie upadło, gdy nagle okaże się, że zabraknie Ci na coś pieniędzy.

Twórz biznes plan, a zrozumiesz jak otworzyć salon fryzjerski

Choć stworzenie dobrego biznes planu salonu fryzjerskiego może pochłonąć nieco czasu i energii, jest on zdecydowanie wart całego wysiłku. Starannie opracowując każdy element, doskonale przygotujesz się do budowania swojego nowego biznesu i sprawisz, że zarówno pierwsze, jak i kolejne kroki w branży staną się znacznie łatwiejsze. Pamiętaj także, że już od pierwszych chwil funkcjonowania firmy, możesz liczyć na niezawodne wsparcie Booksy, które pomoże Ci rozwinąć skrzydła i odnieść sukces.

Nie masz Booksy? Testuj za darmo

Zobacz także