Co możesz zyskać oferując bony upominkowe w swoim salonie?

Świąteczna gorączka zakupów zbliża się wielkimi krokami. Dla właścicieli lokalnych biznesów okres ten jest jednym z najbardziej udanych w roku. Jak w pełni wykorzystać potencjał zbiżających się Świąt z korzyścią dla Twojego biznesu?

Liczby mówią same za siebie

Według raportu Deloitte aż 84%. Polaków deklaruje, że najistotniejszą cechą udanego upominku jest jego użyteczność. Okazuje się, że w 2012 roku sprzedało się ok. 3 mln różnego rodzaju kart upominkowych, co stanowi 300% wzrost w stosunku do roku 2011. Oznacza to, że Polacy coraz częściej wybierają taką formę prezentu dla bliskich.

Darmowe szablony bonów upominkowych do pobrania znajdziesz w dalszej części wpisu.

Bon podarunkowy to zawsze udany upominek

Wiadomo, jak trudno jest wymyślić trafione prezenty. Postawmy się w roli konsumenta. Kolejna biżuteria, kolejne skarpetki, kolejne perfumy… Pomysłów z roku na rok jest coraz mniej. Prezenty materialne trzeba kupić, zapakować, przywieźć do domu, a potem skrzętnie ukrywać do czasu Wigilii. Bon podarunkowy na usługi salonu fryzjerskiego, wellness lub kosmetycznego to prezent jedyny w swoim rodzaju. Wyraża troskę i chęć obdarowania bliskiej osoby niezapomnianym i luksusowym doświadczeniem. Dodatkowo jest elegancki i dyskretny.

Kupony prezentowe są dobre dla Twojej marki

Bon zaprojektowany tak, aby logo, adres i dane kontaktowe salonu były dobrze widoczne, zwiększa rozpoznawalność Twojej marki. Efekt ten dotyczy zarówno osoby kupującej bon, jak i osoby nim obdarowanej. Momentowi wręczenia takiego prezentu towarzyszą zazwyczaj bardzo miłe emocje. Emocje te automatycznie przechodzą na pozytywne postrzeganie Twojej firmy. Jest to idealny mechanizm pozyskiwania nowych lojalnych klientów.

Darmowa reklama

Po Świętach niemal każdy opowiada o tym, jak przebiegła bożonarodzeniowa przerwa i dzieli się wrażeniami z udanych prezentów z kolegami i koleżami z pracy. Jeśli jednym z upominków był bon do Twojego salonu, to możesz mieć pewność, że zostanie to wspomniane w trakcie rozmowy. Zadowolona będzie również osoba, która kupiła taki prezent i nie omieszka polecić znajomym tego wygodnego rozwiązania.

Dwie najskuteczniejsze formy promocji w zasięgu Twoich rąk

Nie od dziś wiadomo, że najbardziej efektywnym sposobem pozyskania nowych klientów są osobiste polecenia. W Twoich dotychczasowych klientach tkwi bardzo duży potencjał. To oni przyprowadzają nowych. Jeśli korzystasz z oprogramowania Versum w salonie SPA czy kosmetycznym, masz pod ręką drugie wyjątkowo skuteczne narzędzie reklamowe – masową wysyłkę SMS. Statystyki mówią, że 93% posiadaczy telefonów komórkowych otwiera każdą otrzymaną wiadomość tekstową.

Możesz w łatwy sposób połączyć te dwa wymienione wyżej narzędzia w akcji informującej o bonach upominkowych. Skomponuj krótką, zachęcającą wiadomość i wyślij ją za pomocą kilku kliknięć do wszystkich lub wybranych klientów z bazy.

Przykład:
“Jeśli nie masz jeszcze pomysłu na prezent dla bliskich, kup im bon upominkowy na dowolną usługę w naszym salonie HAIR&BEAUTY. Gwarantujemy, że prezent będzie trafiony. Po więcej informacji  zadzwoń pod numer 555 555 555”

Masz 93% szans, że odbiorca przeczyta tę wiadomość i jako Twój obecny klient będzie o wiele bardziej skłonny, by taki bon kupić.

Długoterminowy zysk

Osoby obdarowane bonami będą odwiedzać Twój salon, by zrealizować usługę jeszcze długo po Świętach. Zależy to od tego, jaką datę ważności bonu ustalisz. Nie pozwól jednak, by termin wykorzystania bonu był dłuższy niż 3 miesiące. Po tym czasie osoba, która dostała bon może zapomnieć o realizacji prezentu. Raz przygotowane bony można sprzedawać cały rok – na Dzień Kobiet, urodziny, imieniny. Warto zatem mieć je ciągle w ofercie, zmieniając jedynie termin ważności.

Koniecznie pamiętaj!

Na kuponach podarunkowych nie powinno zabraknąć kilku ważnych informacji

  1. Termin ważności bonu.
  2. Wartość bonu w złotówkach lub określenie konkretnej usługi, np: Bon na strzyżenie z modelowaniem.
  3. Informacja o spieniężeniu prezentu: Bon nie podlega wymianie na gotówkę. W przypadku skorzystania z tańszej usługi, nie ma możliwości zwrotu różnicy kosztów w gotówce.
  4. Adres salonu i dane kontaktowe.
  5. Podpis lub pieczątka – jako weryfikacja autentyczności bonu. Pomocne również przy ewidencjonowaniu ilości wydanych voucherów.

I co najważniejsze!

Pamiętaj, że klienci sami nie dowiedzą się o możliwości zakupu bonów prezentowych Twojego salonu. Zaplanuj odpowiednio wcześnie wysyłkę wiadomości SMS poprzez Versum (sprawdź jak wysłać wiadomosć SMS). Im szybciej rozprzestrzeni się informacja o kuponach, tym szybciej klienci kupią je na prezent pod choinkę dla swoich bliskich i przyjaciół.

Darmowe szablony bonów

Przygotowanie kuponów upominkowych może być prostsze niż myślisz. Jeśli nie masz czasu na zamówienie dedykowanego projektu graficznego i zlecenie wydruku w drukarni, możesz zrobić je samodzielnie korzystając z przygotowanych przez Versum propozycji graficznych.

Pictures

Linki do pobrania znajdują się na dole wpisu.

Wystarczy je wyedytować w programie Microsoft Word, Open Office czy Libre Office i dostosować treść do swoich preferencji. Następnie można je wydrukować na dowolnej drukarce. Polecamy wybór jasnego, grubszego papieru (250 g/m2), który można kupić w każdym sklepie papierniczym. Wymiary zaproponowanych bonów to  16×8 cm, więc należy jeszcze zaopatrzyć się w odpowiedniej wielkości koperty. Oto jak może wyglądać efekt końcowy:

Podsumujmy:

  1. Pobierz szablon bonu.
  2. Dostosuj jego treść wg instrukcji dostępnej tutaj: pobierz instrukcję.
  3. Przygotuj wydruk i wytnij bony.
  4. Powiadom klientów poprzez SMS albo e-mail o tym, że bony można  nabyć w salonie.
  5.  Ciesz się dodatkowym zyskiem na koniec roku 🙂

Mamy nadzieję, że szablony okażą się pomocne. W razie problemów służymy pomocą.

Szablony do pobrania

Szablon I:  .doc   .odt
Szablon II:  .doc   .odt
Szablon III:  .doc  .odt

[Głosów:1    Średnia:5/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link

Czytasz jeden z naszych artykułów eksperckich.

Wypełnij formularz aby otrzymać dostęp do
pełnej treści.


Pracujem
Chcę więcej!

Czytasz jeden z naszych artykułów eksperckich. Wypełnij formularz, aby otrzymać dostęp do pełnej treści.
 
Chcę więcej!