Instagram: pokaż klientom, jak pracuje Twój salon!

salon na instagramie

Instagrama używają dziś miliony ludzi na całym świecie. Jego użytkownicy to nie tylko osoby prywatne, ale także gwiazdy, celebryci oraz… firmy – dokładnie takie, jak Twoja. Obecność nowoczesnego salonu na Instagramie jest obowiązkowa, ponieważ pozwala zwiększyć zasięg i pozyskać wielu nowych klientów!

Sama obecność w serwisie to oczywiście nie wszystko. Istotne jest przede wszystkim to, w jaki sposób prowadzisz swój profil, jakie materiały na nim publikujesz, a nawet to, w jaki sposób je opisujesz. Obraz to potężne narzędzie, które – dobrze wykorzystane – może przynieść salonowi naprawdę wiele korzyści. Podpowiadamy zatem co robić, aby promocja Twojego salonu na Instagramie przyniosła jak najlepsze efekty!

Supermoc obrazu

W naszej branży obraz odgrywa ogromną rolę. To najprostszy, a jednocześnie najbardziej skuteczny sposób, aby pokazać to, czym może pochwalić się Twoja firma: świetnymi efektami zabiegów czy metamorfoz, zachęcającymi do odwiedzin wnętrzami salonu czy godnym naśladowania, zaangażowanym zespołem w trakcie pracy. W tej branży zdjęcia i filmy mają moc, której nie dorówna żaden, nawet najlepszy i najbardziej szczegółowy opis. Warto dobrze ją wykorzystać.

W tej kwestii ogranicza Cię tylko Twoja własna kreatywność. Dzięki opcjom, jakie Instagram udostępnia swoim użytkownikom, możesz publikować na nim najróżniejsze materiały:

  • Zdjęcia
    Jeśli korzystasz z kart klientów w Versum, możesz zapisywać w nich zdjęcia “przed i po”, które później z pewnością nadadzą się do publikacji na Instagramie. Będą one doskonałym dowodem na fantastyczne rezultaty wizyt w Twoim salonie i ogromną zachętą dla potencjalnych klientów, którzy zobaczą, że warto skorzystać z Twojej oferty.
  • Filmy
    Obecnie coraz bardziej popularne stają się krótkie, czasami przyspieszone filmiki, pokazujące proces wykonywania konkretnej usługi: manicure, cięcia, stylizacji fryzury czy zabiegu kosmetycznego. Dzięki nim możesz pokazać potencjalnym klientom, jak pracujesz, a także rozwiać ich wątpliwości czy zaspokoić ciekawość – gdy rozważają skorzystanie z konkretnej usługi, ale zwlekają, bo nie wiedzą czego mogą się spodziewać.

Zdjęcia, filmy czy grafiki to także doskonały sposób na poinformowanie odbiorców o prowadzonych akcjach promocyjnych, ofertach specjalnych (np. z okazji różnych świąt) czy nawet wolnych terminach do fryzjera czy kosmetyczki. Pamiętaj też, że jeśli chcesz opublikować materiały, na których widoczni są Twoi klienci, musisz najpierw uzyskać ich zgodę!

Nie zapomnij o hashtagach

Hashtagi to bardzo ważny element, który sprawia, że na Twój profil trafiają coraz to nowe osoby. Dobierając odpowiednie, zwiększasz swoje szanse na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców – a tym samym na zdobycie nowych klientów. Stosuj hasła związane z Twoją branżą oraz takie, które najlepiej opisują to, co dzieje się na publikowanym przez Ciebie zdjęciu czy filmie. Pamiętaj jednak, aby nie nadużywać tych najbardziej popularnych (jak np. polishgirl). Dlaczego? Niestety w ich przypadku znacznie bardziej prawdopodobne jest, że Twoje materiały zamiast zostać zauważone, po prostu zgubią się wśród milionów innych publikacji oznaczonych tym samym tagiem.

Bądź aktywnym użytkownikiem

Jeśli tylko pozwala Ci na to czas, zadbaj o to, aby Twoja obecność na Instagramie nie ograniczała się do publikowania treści. Staraj się być aktywnym członkiem społeczności. Śledź i komentuj zdjęcia – szczególnie te, na których oznaczany jest Twój salon, a także oznaczaj swoich klientów na własnych materiałach – np. związanych z ich wizytami (pamiętaj o zgodzie na publikację!). W ten sposób łatwiej nawiążesz nowe relacje, wzmocnisz te dotychczasowe i generalnie zbliżysz się do swoich odbiorców.

Systematyczne prowadzenie konta na Instagramie to doskonały sposób na promocję salonu. Publikowanie zdjęć i filmów z życia firmy (również w ramach popularnych Insta Stories) sprawia, że w oczach odbiorców staje się ona bardziej otwarta i przyjazna, a tym samym godna zaufania. Aby upewnić się, że jak najwięcej wizyt na profilu zakończy się rezerwacją, warto skrócić drogę klientów do salonu, umieszczając w swoim bio link do rezerwacji online w Moment.pl!

Nie znasz jeszcze portalu Moment.pl i systemu Versum?

Zacznij korzystać za darmo

[Głosów:1    Średnia:5/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link