Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

Jak bezboleśnie podnieść ceny w salonie?

blog-jak-bezbolesnie-podniesc-ceny

Gdy salon się rozwija, a poziom jego usług rośnie, w końcu nadchodzi moment, by pomyśleć o podwyżce cen. Każdy właściciel chciałby przecież dobrze zarabiać na swoim biznesie. Ale jak wprowadzić zmiany w cenniku, by nie zrazić tym klientów?

Finanse przewijają się w niemal każdym aspekcie funkcjonowania salonu. Mamy podatki, koszty utrzymania lokalu, opłaty za zakup produktów oraz narzędzi niezbędnych do realizacji wizyt... i rzecz jasna wpływy za wykonane usługi - oparte na ustalonym cenniku. W tym ostatnim przypadku zmiany wprowadza się bardzo rzadko, a przez to, że bezpośrednio odbijają się na portfelach konsumentów, całe przedsięwzięcie stanowi niemałe wyzwanie. Jak podnieść ceny, by nie stracić klientów? I czy istnieje najlepszy czas na takie zmiany? Mamy dla Ciebie kilka przydatnych wskazówek.

Dobry plan to podstawa

Podniesienie cen usług to jedna z takich zmian, które wymagają odpowiedniego, strategicznego podejścia. Dzięki niemu zdołasz osiągnąć swój cel - czyli zwiększyć dochody salonu, a jednocześnie uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji - jak utrata klientów. Podstawą dobrej strategii są w tym przypadku trzy elementy: czas, dynamika i uzasadnienie zmian. O co w nich chodzi?

Najlepszy czas na zmiany

Pierwszy krok do sukcesu to odpowiedni termin wprowadzenia podwyżek. Rzecz w tym, by zrobić to w momencie, kiedy klientom najbardziej zależy na wizycie w Twoim salonie. Na przykład w okolicach listopada - w okresie przedświątecznym, gdy ważne wydarzenia tuż tuż, coraz trudniej o wolne terminy i mało kto chciałby ryzykować odwołaniem wizyty u zaufanego specjalisty.

A kiedy lepiej odpuścić sobie zmianę cen? Nieodpowiedni czas na podwyżki stanowi styczeń. W tym okresie wiele osób chce bowiem przyoszczędzić po grudniowych wydatkach, dlatego wzrost cen może je zniechęcić i odstraszyć.

Jak podnieść ceny krok po kroku i nie stracić klientów?

Właściwa dynamika wdrażania zmian w cenniku pozwoli Ci zminimalizować negatywne odczucia klientów. Pamiętaj: to Ty znasz ich najlepiej - wykorzystaj więc swoją wiedzę, aby wybrać najwłaściwszą metodę wprowadzania podwyżek. Jak możesz to zrobić?

  • Stopniowo, z roku na rok, poprzez regularne podnoszenie cen o niewielkie kwoty (np. 3%). W ten sposób sprawisz, że Twoi klienci przyzwyczają się do takich drobnych zmian i nie będą nimi zaskoczeni czy zawiedzeni.
  • Jedynie dla nowych klientów, utrzymując stary cennik dla osób, które są z Tobą najdłużej.
  • Rozpoczynając od nowych klientów, a stałym udzielając na początek zniżki, która złagodzi ewentualne negatywne odczucia. Warto przy tym podkreślić, że rabat to wyjątkowy gest dla wybranych, który wynika z tego, że doceniasz ich lojalność.

Jak poinformować klienta o podwyżce cen?

Twoi klienci - szczególnie ci najbardziej lojalni - z pewnością doceniają Twój profesjonalizm i mają do Ciebie zaufanie. Pamiętaj o tym, planując podniesienie cen w swoim salonie. Nie rób tego “po cichu” - powiadom klientów o zmianach w cenniku odpowiednio wcześniej i uzasadnij powody swojej decyzji. Dobrym argumentem będzie tutaj rozwój salonu, nowe certyfikaty czy wyższe kwalifikacje zespołu. Jeśli wyjaśnisz swoim klientom całą sytuację, z pewnością zrozumieją i nadal będą chętnie korzystać z Twoich usług. Możesz ich poinformować, wykorzystując swoje media społecznościowe lub stronę internetową.

Aby podniesienie cen w salonie nie sprawiło, że stracisz klientów, warto skorzystać również ze wsparcia Booksy. Dostępne w nim narzędzia ułatwią podejmowanie wielu decyzji oraz niezwykle ważną w tym procesie komunikację z klientami. Przekonaj się, jak system może Ci pomóc!

Nie masz Booksy? Zacznij za darmo teraz

Zobacz także