Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Jak nowe technologie pomagają zarządzać zespołem?

booksy-program-wspomagajacy-zarzadzanie-salonem-spa-masazu booksy-program-wspomagajacy-zarzadzanie-salonem-spa-masazu

Zbudowanie zgranego i zmotywowanego zespołu, który świetnie wykonuje swoje obowiązki i potrafi zdobyć przywiązanie klienta, to cel każdego menedżera w branży beauty. Jest to jednak nie lada wyzwanie. Co zrobić, aby mu podołać?

Niewielu menedżerów ma świadomość, że niezadowolenie zespołu często rozpoczyna się w momencie, gdy do firmy wkrada się chaos organizacyjny. Na psujący atmosferę bałagan składa się wiele czynników: nieefektywna komunikacja, grafiki tworzone na ostatnią chwilę, wynagrodzenia wypłacane z opóźnieniem, skomplikowany system motywacyjny – lub całkowity jego brak. Jest jednak skuteczny sposób na uniknięcie podobnych problemów. Wystarczy korzystać z dobrego oprogramowania dla salonów.

Dobrze zaplanowany czas pracy

Z systemem do zarządzania salonem grafik tworzony jest w formie elektronicznej. Dzięki temu pracownicy mają do niego dostęp 24 godziny na dobę. Bez względu na to gdzie przebywają, mogą w każdej chwili zajrzeć do systemu i sprawdzić swój rozkład pracy. Ewentualne zmiany wprowadzone przez managera pojawiają się w grafiku natychmiast, dlatego nie ma ryzyka, że ktoś zapomni je zakomunikować.

Harmonogramy można tworzyć, w zależności od potrzeb, na tygodnie lub miesiące. Przygotowanie planów odbywa się błyskawicznie, ponieważ raz stworzony plan można powielać, w razie potrzeby lekko go modyfikując. Wszelkie zmiany są automatycznie aktualizowane  – bez dodatkowego angażowania pracowników.

Zespół, który sprzedaje

Kto nie życzyłby sobie pracowników, którzy nie tylko doskonale wykonują usługi, ale jeszcze umiejętnie doradzają klientom, proponując kolejne zabiegi albo sprzedając kosmetyki do pielęgnacji domowej? Doświadczony i świadomy procesu sprzedaży zespół jest na wagę złota. Rolą menedżera jest natomiast opracowanie takiego systemu prowizji i motywacji, aby pobudził on pracowników do większej aktywności.

W tym obszarze ponownie przyda się dobry system dla salonów. Elektroniczna karta klienta oraz historia wizyt i zakupów nie tylko ułatwią specjalistom wykonanie zabiegu, ale także pomogą w zwiększeniu sprzedaży. Mogąc szybko sprawdzić, jaki zabieg wykonali ostatnio albo który kosmetyk polecili, mają okazję, by zapytać o wrażenia i efekt, zaproponować powtórkę lub coś zupełnie nowego. Co więcej, system automatycznie naliczy im prowizję od zrealizowanych przez nich usług i sprzedanych produktów. Dla obydwu stron – i menedżera, i pracownika – system jest gwarancją, że wszystko zostało właściwie naliczone, a informacje są przejrzyste i jawne.

Raport – przyjaciel menedżera

Analiza raportów pozwala na między innymi na bieżącą kontrolę sytuacji salonu czy ocenę efektywności pracowników. O ile samodzielne tworzenie tego typu zestawień to trudne i czasochłonne zadanie, w dobrym oprogramowaniu dla salonów wszelkie niezbędne statystyki dostępne są na wyciągnięcie ręki.

Okresowe zestawienia wyników pozwolą menedżerowi szybko porównać postępy poszczególnych członków zespołu. Dzięki temu osoba zarządzająca salonem będzie w stanie wesprzeć tych, którzy tego potrzebują lub podjąć odpowiednie działania, jeśli zauważy spadek motywacji w zespole.

Oprogramowanie poinformuje menedżera także o liczbie przepracowanych przez każdego pracownika godzin, a w tym czasu spędzonego na wykonywaniu zabiegów. W zestawieniu znajdzie się również lista nieobecności w pracy, łącznie z ich powodami, takimi jak urlop, choroba czy szkolenie. To proste podsumowanie sprawi, że przygotowanie wynagrodzeń przestanie być żmudnym obowiązkiem, związanym z trudnymi, wielogodzinnymi wyliczeniami.

Dobry system do zarządzania SPA czy salonem – taki jak Booksy – to nieoceniona pomoc w obowiązkach menedżera. Pozwala na oszczędność czasu i usystematyzowanie działań, wprowadzając do życia zespołu porządek, który przekłada się zarówno na relacje pomiędzy pracownikami, jak i na ich kontakty z klientami.

Nie masz Booksy? Testuj za darmo

Zobacz także