Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

Jak stworzyć salon, w którym każdy będzie chciał pracować?

Prowadząc salon urody, właściciele i managerowie skupiają się głównie na pozyskiwaniu klientów i zapewnianiu im najlepszej obsługi. To oczywiste – ale czy wystarczy, by stworzyć świetnie prosperujący biznes?

Chcąc wynieść swój salon na wyżyny popularności, należy pamiętać o pewnej ważnej kwestii. Jeżeli klienci mają zachwycić się poziomem usług i zostać na długo, to… ktoś musi ich do tego przekonać! O ile nie prowadzisz jednoosobowego salonu, tym kimś rzecz jasna powinien być Twój zespół. Kompetentni, mili, najlepsi w swoim fachu specjaliści pomogą Twojej firmie pewnie stawiać kolejne kroki na drodze do sukcesu i wyróżnić się na tle konkurencji. Pytanie tylko, jak przyciągać do swojego salonu branżowe “perełki”? I jak upewnić się, że z radością będą pracować z Tobą przez długie lata?

Praca marzeń

Chociaż w pierwszej chwili hasło “praca marzeń” może kojarzyć się z ogromną wypłatą i szalonymi benefitami, tak naprawdę chodzi o coś innego. Oczywiście, finanse i ewentualne bonusy mają ogromny wpływ na zadowolenie pracowników, ale prawdziwe znaczenie mają tylko wtedy, jeśli inne – w pewnym sensie podstawowe – warunki są spełnione.

Mowa tutaj o dobrych relacjach z przełożonym i współpracownikami, pozytywnej atmosferze i jasnym podziale zadań. Dbałość o te kwestie wbrew pozorom nie jest łatwym zadaniem – szczególnie, kiedy zatrudnia się artystyczne dusze, indywidua o najróżniejszych charakterach. Jeśli jednak “góra” daje dobry przykład, ma elastyczne podejście (tam, gdzie to możliwe) i jasno określa warunki koegzystowania w salonie, wszystko ma szansę działać jak należy. Klucz do sukcesu to przejrzysta struktura organizacyjna, precyzyjnie spisane procedury (dotyczące wszelkich działań i wydarzeń w salonie) oraz klarowny podział obowiązków.

Najlepsza motywacja

Kolejną ważną kwestią jest odpowiednie motywowanie, a co za tym idzie, również nagradzanie wysiłku pracowników. Należy pamiętać, że zaangażowanie zespołu ma ogromny wpływ na kondycję firmy – i że gdyby nie ono, Twój salon najpewniej nie cieszyłby się aż tak dobrą renomą. Jeśli więc pragniesz, aby najlepsi specjaliści lojalnie wspierali Twój biznes przez długi czas, musisz sprawić, że… pokochają go jak własny. Jak? Głównie dając im poczucie, że sukces salonu jest także ich sukcesem – poprzez uczciwą pensję i atrakcyjne prowizje. To proste: duża liczba klientów i dobre dochody firmy muszą przekładać się na wynagrodzenie pracowników.

Przede wszystkim rozwój

Każdy ambitny specjalista – czyli dokładnie taki, jakich chcesz zatrudniać w swoim salonie – poszukuje u pracodawców nie tylko ciepłego kąta, ale przede wszystkim możliwości rozwoju. Chce nieustannie poszerzać swoją wiedzę i kompetencje, a przede wszystkim mieć pewność, że jego kariera cały czas idzie do przodu.

Chcąc przyciągać do swojego zespołu najlepszych, musisz więc najpierw starannie przemyśleć, co masz do zaoferowania. Mając tę świadomość, będziesz w stanie lepiej komponować oferty pracy i jasno określać proponowane warunki. Uważaj na deklaracje, z których nie zamierzasz lub nie jesteś w stanie się wywiązać. Puste obietnice nie przyniosą Ci żadnych korzyści, a pracownik i tak szybko zorientuje się, na czym stoi. Jeśli jednak zobaczy, że praca u Ciebie faktycznie go wzbogaca, nie będzie nawet myślał o szukaniu nowych ofert.

Dobry wizerunek to podstawa

Nie jest tajemnicą, że większość ludzi marzy o pracy w prestiżowej firmie. Jeśli więc zależy Ci na tym, aby przyciągać do siebie najlepszych specjalistów, musisz nieustannie dbać o dobry wizerunek swojej marki. Jeżeli salon cieszy się dobrą pozycją na rynku – jest znany i szanowany zarówno wśród klientów, jak i konkurencji – każdy będzie chciał wpisać go do swojego CV (i to na stałe!). Pamiętaj, że istotnym elementem jest tutaj również wygląd firmowych kanałów – strony www czy profili w social mediach.

Druga istotna kwestia to działania employer brandingowe, czyli, mówiąc prosto, promocja salonu jako pracodawcy. O co chodzi? Jeżeli dbasz o wizerunek swojej firmy i robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby była świetnym miejscem pracy, upewnij się, że dowiedzą się o tym także potencjalni pracownicy. W swoich planach marketingowych uwzględnij takie działania, które będą skierowane stricte do kandydatów i które pokażą im, dlaczego warto wziąć udział w Twojej rekrutacji.

Mimo że stworzenie doskonałego miejsca pracy wymaga wielu starań, cały wysiłek włożony w takie przedsięwzięcie z pewnością się opłaci. Zespół, który dzięki temu zdobędziesz, będzie skutecznie pomagał Ci zdobywać serca klientów, wyprzedzać konkurencję i nieustannie rozwijać biznes. Pamiętaj jednak, że w walce o miano “salonu, w którym każdy chce pracować”, nie pozostajesz bez wsparcia! Zawsze możesz liczyć na niezawodne funkcje Booksy, które ułatwią Ci organizację pracy, rozliczanie zespołu oraz wiele innych zadań związanych z zarządzaniem i promocją salonu.

Nie masz Booksy? Testuj za darmo

Zobacz także