Jak utrzymać klientów w czasie pandemii?

Jak utrzymać klientów w czasie pandemii koronawirusa?

Twój salon znalazł się w trudnej sytuacji. Walcząc o przetrwanie, musisz skupić się na swoich klientach – pozostać z nimi w kontakcie i zaoferować im wartościowy produkt lub usługę, nawet mimo zamkniętego salonu.

Czy zatrzymanie ich przy sobie jest w takich okolicznościach w ogóle możliwe? Tak, jeśli tylko nie dasz o sobie zapomnieć. Dziś pokażemy Ci kilka sposobów na to, jak w oczach klientów pozostać ekspertem, podtrzymać, a nawet wzmocnić ich zaufanie i lojalność oraz trafić w aktualne potrzeby.

Doedukuj się!

Chcemy czy nie, wszyscy mamy teraz nadmiar wolnego. Nie możemy tego zmarnować! Wykorzystaj nadchodzące dni na własną edukację i zrobienie tego wszystkiego, na co dotychczas brakowało Ci czasu. Przeanalizuj ostatnie miesiące działania swojego salonu. Przyjrzyj się statystykom Versum i sprawdź, które zabiegi cieszyły się największym powodzeniem. Przejrzyj komentarze zamieszczane przez Twoich klientów na Moment.pl, by poznać ich opinie. Ustal, jaka była efektywność Twoich działań marketingowych, czy komunikacja w mediach społecznościowych była angażująca dla fanów. Zyskasz mnóstwo informacji, które pozwolą Ci dobrze zaplanować przyszłe działania, a dzięki nim szybciej staniesz na nogi.

Szukaj nowych możliwości

Docieraj do swoich klientów, wykorzystując dostępne środki. Życie z ulic i knajpek przeniosło się do internetu – przenieś więc do sieci również swój salon, przynajmniej w jakimś stopniu.

Skarbnica wiedzy

Maksimum aktywności w mediach społecznościowych pozwoli Ci być w stałym kontakcie ze swoimi klientami. Co tam robić? Możesz zamieszczać pomysły na to, jak zadbać o siebie w domu i instrukcje wykonywania różnych zabiegów domowych. Od prostych wskazówek po bardziej skomplikowane tutoriale. Samodzielne wykonanie peelingu oczyszczającego, prosta koloryzacja włosów, usunięcie hybrydy. Możliwości jest mnóstwo! I nie obawiaj się – to, że klienci nauczą się robić niektóre rzeczy w domu, nie spowoduje, że przestaną przychodzić do Ciebie. Wręcz przeciwnie, to pozwoli im dostrzec, że profesjonalne zabiegi mają wyższą jakość. Poza tym na tego typu materiały mogą się przecież natknąć w internecie. Lepiej więc, by obejrzeli je u Ciebie. Nagrywając tego rodzaju wideo, możesz dowolnie moderować treści – nie zdradzaj wszystkiego i wskazuj różnice między zabiegiem w salonie, a tym w domowym zaciszu. Pamiętaj też, że klienci przychodzą do Ciebie również ze względu na komfort i możliwość spędzenia czasu w wyjątkowy sposób.

Pomoc na telefon

Klienci cenią Twoją wiedzę i doświadczenie, zaproponuj im więc konsultacje online i indywidualną pomoc w domowych zabiegach. To, że ktoś nie może wyjść z domu, nie znaczy, że Cię nie potrzebuje. Twoja klientka złamała paznokieć i nie wie, co z nim zrobić? Niech pokaże Ci go w kamerce, a Ty już coś wymyślisz. Skóra klienta wygląda na przesuszoną? Doradź mu odpowiedni kosmetyk i wyjaśnij, jak go stosować. Możesz wcielić się w rolę asystenta online i instruować podczas wykonywania zabiegów domowych. Taka forma pomocy może być płatna, w zależności od jej merytorycznego poziomu. Może odpowiednim modelem będzie każda pierwsza porada gratis? Klienci , którzy chodzą do Ciebie na co dzień, będą Ci wdzięczni za poświęcony czas i chętnie zapłacą za Twój profesjonalizm. Takie rozwiązanie wzmocni też Waszą więź!

Dostawa do domu

Ten pomysł to strzał w dziesiątkę – Twoi klienci nie muszą rezygnować z ulubionych specyfików! Zaoferuj im profesjonalne preparaty z bezkontaktową dostawą do domu. Wystarczy płatność przelewem i zostawienie przesyłki pod drzwiami. Możesz stworzyć też specjalne pakiety pielęgnacyjne, wyszczuplające, regeneracyjne, złuszczające. Pamiętaj, że muszą być w pełni bezpieczne do zastosowania w domu. Koniecznie dołącz do nich instrukcję wykonania zabiegu i zaznacz, że służysz pomocą, jeśli tylko będą jej potrzebować. Dzięki temu klienci poczują, że nadal się o nich troszczysz.

Nadchodzące tygodnie przyniosą mnóstwo wyzwań, ale nie poddawaj się. Kiedy ludzie w końcu zaczną wychodzić z domów, będą bardzo potrzebować Twoich usług. Kryzys minie, a branża beauty ponownie rozkwitnie. Jeśli chcesz, by razem z nią rozkwitł Twój salon, wykorzystaj nadmiar wolnego czasu na doskonalenie się i pobierz za darmo pakiet naszych szkoleń. Pamiętaj, że zawsze możesz liczyć na wsparcie Versum!

Nie znasz jeszcze systemu?

Zacznij korzystać za darmo

[Głosów:5    Średnia:4.6/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link