Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

Przygotuj się na nadchodzące miesiące, czyli jak zminimalizować ryzyko utraty klientów

  • Booksy Biz
man-receiving-manicure-beauty-salon-beautician-master-trimming-removes-cuticles

Utrzymywanie lojalności klientów niekiedy bywa trudne, a w czasie pandemii, gdy z kalendarza zaczynają “znikać” wizyty, może wydawać się nie lada wyzwaniem. Istnieje jednak kilka sposób na ograniczenie ryzyka utraty klientów, nawet podczas natarcia koronawirusa.  

Spadek liczby rezerwacji – czy można temu zaradzić?

Realizujesz usługi zgodnie z zaleceniami, które pomagają zwiększać bezpieczeństwo w Twoim salonie, jednak mimo Twoich największych starań, wizyt w kalendarzu zamiast przybywać ubywa. Znasz to, prawda? Duża liczba zakażeń koronawirusem spowodowała, że ludzie boją się o zdrowie to raz, a dwa boją się pogorszenia sytuacji finansowej i oszczędzają. Niestety kosztem drobnych przyjemności, które czekają na nich w Twoim salonie. Czy można jednak odwrócić sytuację i zminimalizować ryzyko utraty klientów? Jasne, że tak!

Pokaż, że Twój salon jest perfekcyjnie przygotowany do pracy w czasie pandemii

  • Ustaw Zasady Bezpieczeństwa na swoim profilu w Booksy
    W Booksy znajdziesz gotową listę środków i zasad bezpieczeństwa – zaznacz te, które stosujesz w swoim salonie i opublikuj na swoim profilu w Booksy. Jeśli wdrażasz dodatkowe, niestandardowe działania – żaden problem, z łatwością wpiszesz je na listę Twoich zasad. Dzięki temu pokażesz klientom, jak dbasz o ich bezpieczeństwo i co robisz, aby zapewnić im komfort podczas usługi. Czytaj więcej. Gotową grafikę informującą o Zasadach bezpieczeństwa w Twoim salonie, znajdziesz w Kreatorze postów social media w aplikacji Booksy Biz. 
  • Poproś klientów o wypełnienie Ankiety COVID-19 online
    W aplikacji Booksy znajdziesz gotową ankietę online, która pomoże Ci uzyskać informacje o stanie zdrowia klienta zanim pojawi się w Twoim salonie. Przede wszystkim zatroszczysz się o zdrowie – swoje, pracowników i klientów. Zaoszczędzisz również mnóstwo czasu, ponieważ formularze wysyłane są automatycznie do klienta podczas rezerwacji wizyty. W ferworze obowiązków, nie musisz dodatkowo zaprzątać sobie głowy przedstawianiem ankiety każdemu klientowi. Booksy zrobi to za Ciebie! Aha, i co ważne klient może podpisać ankietę w aplikacji klienckiej, dzięki czemu komplety dokument z powrotem trafi do Ciebie. Znajdziesz go w karcie klienta – nic się nie zawieruszy i unikniesz papierkowej roboty. Czytaj więcej.
  • Daj znać klientom, że mogą już wejść do salonu na wizytę
    W Twoim salonie klienci relaksują się w całkowitym poczuciu komfortu i bezpieczeństwa, a Ty nie martwisz się, że nie zdążysz w spokoju przygotować się do następnej wizyty – żadnego stresu, pełna kontrola. A to wszystko dzięki jednej prostej funkcji – gdy już będziesz gotowy na przyjęcie kolejnego klienta, za pomocą zaledwie paru kliknięć zapraszasz go do środka. W ten sposób klienci nie będą się mijać, a Ty bez pośpiechu przygotujesz stanowisko pracy, zanim w progu pojawi się klient. Czytaj więcej. 

 

Zadbaj o relacje z klientami

Budowanie dobrych relacji jest podstawą każdego biznesu, a w branży beauty jest tym istotniejsze, ponieważ zależy Ci na powracalności pozyskanych już klientów. W nadchodzącym czasie szczególnie zwróć na to uwagę – dzięki dobrym i przyjaznym relacjom klienci będą bardziej skłonni do umówienia ponownej wizyty. Jak to zrobić?

Ważne jest to, jak klient czuje się podczas zabiegu, ale równie duże znaczenie posiadają odczucia, które towarzyszą po wizycie, nawet gdy miała ona miejsce relatywnie dawno temu. Dlatego nie daj o sobie zapomnieć. Wykorzystaj narzędzia dostępne w Booksy Biz i pozostań w stałym kontakcie ze swoimi klientami. Wysyłaj wiadomości e-mail, SMS oraz mobilne wiadomości PUSH (dobrą okazją do kontaktu są np. urodziny klienta lub życzenia i promocje organizowane z okazj różnego rodzaju świąt). Publikuj treści na swoich social mediach. Co w nich zamieszczać? Co tylko chcesz – zdjęcia swoich prac, informacje o promocjach, inspirujące cytaty… Ogranicza Cię tylko własna wyobraźnia. Możesz również skorzystać z gotowych szablonów, które znajdziesz w Kreatorze Postów Social Media. 


Doszlifuj wizerunek swojej marki

  • Nie jest tajemnicą, że konsumenci kupują oczami. Przerwy w kalendarzu wizyt pozwalają zająć się tym, na co na ogół nie masz czasu. Jeśli w Twoim portfolio od dawna nic nowego się nie pojawiło, to dobry czas, aby to zmienić. Nie masz jeszcze galerii swoich prac? Z łatwością stworzysz ją w panelu  Booksy Biz. Możesz również zaktualizować zdjęcia swojego salonu. Zrób kilka nowych ujęć i dodaj je do swojej wizytówki.
  • Nie zapomnij także zadbać o wygląd swojego cennika. Zastanów się, może warto zmienić nieco jego układ? A może przydałby się w nim promocje, które są idealnym sposobem na zwrócenie uwagi klientów. W Booksy znajdziesz narzędzia, które świetnie sprawdzają się w zarządzaniu promocjami. Czytaj więcej.

Nie masz Booksy? Wypróbuj za darmo

Włącz Usługi mobilne

Nie przyszła góra do Mahometa, Mahomet przyszedł do góry. Na pewno znasz te przysłowie. A co ono ma wspólnego z Twoim salonem? Oznacza, że możesz dostosować się do sytuacji i wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Zapewnij im swój profesjonalizm wszędzie tam, gdzie Cię potrzebują. Świadczenie usług z dojazdem jest świetnym rozwiązaniem. Po pierwsze zarabiasz, po drugie utrzymujesz bazę lojalnych klientów, a po trzecie dostosowujesz się do okoliczności, zwiększając poczucie komfortu klientów (klienci na pewno to docenią).

Usługi Mobilne nie tylko pozwalają Ci odpowiedzieć na potrzeby Twoich stałych klientów, ale również dotrzeć do nowych klientów. Wystarczy, że wskażesz w aplikacji obszar, w którym chcesz świadczyć swoje usługi. Dzięki temu zwiększasz zasięg swoich usług, co przekłada się na docieranie do nowych odbiorców. Włącz usługi Mobilne w Booksy i daj się poznać nawet na drugim końcu miasta.

Zastanawiasz się teraz: a co z kosztami dojazdu – benzyną czy miejscem parkingowym? Tym też nie musisz zaprzątać sobie głowy. Funkcja Usługi Mobilne została tak zaprojektowana, aby pozwolić Ci czerpać maksimum korzyści ze świadczonych usług. Ty decydujesz ile wynosi opłata za dojazd do klienta. Możesz także określić własne zasady dojazdu i opłat.

Stwórz Karty podarunkowe

Karty podarunkowe są doskonałym sposobem na budowania lojalności wśród stałych klientów, a tym samym pomagają rozbudować Twoją listę kontaktów. Dzięki nim Twój kalendarz wypełnia się wizytami, a klienci zyskują sprawdzony pomysł na prezent, którym mogą obdarować swoich bliskich. Co może być teraz szczególnie przydatne – za pasem Mikołajki, Święta. To niezwykle wygodna forma upominku. Kupujący nie musi spędzać długich godzin na poszukiwaniach idealnego prezentu. Wystarczy, że wejdzie na Twój profil w Booksy, gdzie szybko i wygodnie zakupi karę podarunkową. A obdarowana osoba, sama zdecyduje, na jaką usługę przeznaczy otrzymane środki. Dzięki temu prezent jest w 100% trafiony, ponieważ posiadacz karty sam dostosowuje go do swoich potrzeb, co znacznie zwiększa jego zadowolenie. Można powiedzieć, że wszyscy na tym zyskują – a to oznacza zwycięstwo x 3! 🙂

Karta podarunkowa to doskonały pomysł na prezent dla bliskiej osoby, ale także siebie samego. Kto nie uśmiechnie się na myśl o wizycie w ulubionym salonie? Pozwól swoim klientom na zakup Kart podarunkowych i podaruj im powód do uśmiechu. Czytaj więcej.

Zobacz także