Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

Karta klienta w gabinecie kosmetycznym – jak ją wykorzystać?

blog-karty-klienta

Wiedza o klientach pozwala zapewniać im lepszą opiekę – a w ten sposób zdobywać ich zaufanie i lojalność. Ale jak zapamiętać każdy szczegół, gdy na co dzień przez salon przewija się tak wiele osób? Odpowiedzią są karty klientów – niezawodne narzędzie w kosmetologii, kosmetyce i innych gałęziach branży beauty.

Wracając do ulubionego gabinetu, klienci oczekują, że zaufany specjalista będzie pamiętał, jakie zabiegi lubią, jakie nie przypadły im do gustu lub których muszą unikać ze względów zdrowotnych. Rzecz w tym, że obsługując każdego dnia co najmniej po kilka osób, pracownicy nie są w stanie zapamiętać wszystkich szczegółów na temat każdej z nich. Tworzenie odręcznych notatek też nie jest rozwiązaniem – bo już po krótkim czasie mały zeszyt z zapiskami zamienia się w opasły segregator, gdzie trudno znaleźć potrzebne informacje. Istnieje znacznie lepsze wyjście. Receptą na sukces w salonie kosmetycznym jest wykorzystanie kart klienta – nowoczesnych i niezwykle wygodnych w obsłudze.

Doskonała pamięć, czyli karta klienta w gabinecie kosmetycznym

Zaufanie i lojalność klientów zdobywasz poprzez swój profesjonalizm. Jego podstawa to oczywiście wysoka kultura i dobry warsztat, jednak równie ważne są też mniej oczywiste kwestie – jak np. doskonała pamięć. W tym przypadku Twoim asem w rękawie jest elektroniczna karta klienta. W gabinecie kosmetycznym takie narzędzie odgrywa szczególnie istotną rolę, ponieważ pozwala Ci starannie przygotować się do każdej wizyty i pozytywnie zaskakiwać swoich klientów.

Powracając do tematów poruszanych ostatnio, podając ulubioną kawę czy pytając o zadowolenie z zakupionych poprzednio kosmetyków, dajesz klientom poczucie, że są dla Ciebie ważni, a tym samym budujesz z nimi pozytywne relacje. To wszystko sprawia, że każda osoba może poczuć się w Twoim gabinecie jak “u siebie” i dzięki temu ani myśli, by wybrać się do innego, obcego miejsca. A Wasza relacja z czasem staje się bliższa i trwalsza.

Zobacz, jak działają karty klientów w Booksy:

Karta klienta w salonie kosmetycznym = pełne bezpieczeństwo

Warto pamiętać, że wykorzystanie kart klienta - zwłaszcza w kosmetologii i kosmetyce - to nie tylko sposób na budowanie pozytywnych relacji, ale i narzędzie, które pomaga Ci zapewniać klientom pełne bezpieczeństwo podczas zabiegów. Chodzi tu rzecz jasna o zapisywanie informacji o przeciwwskazaniach zdrowotnych czy alergiach.

Niestety na rynku wciąż działa wielu “specjalistów”, którzy nie zwracają uwagi na tego typu kwestie. Z tego powodu do profesjonalnych salonów co rusz trafiają zrozpaczone klientki szukające pomocy w związku z komplikacjami. Notatki w kartach klienta pomagają Ci unikać tak nieprzyjemnych sytuacji, a tym samym dbać o zdrowie i komfort osób, które odwiedzają Twój gabinet. 

Karta klienta to Twoja gwarancja bezpieczeństwa z jeszcze jednego powodu. Może Cię ona uchronić przed... reklamacją. Wyobraź sobie klientkę z problematyczną cerą, która upiera się przy wybranym zabiegu. Twoim zdaniem, przy takich problemach efekt nie utrzyma się długo, ale ona jest nieustępliwa. Co robisz? Zanim wykonasz ten zabieg na twarz, w karcie klienta zapisujesz swoje zastrzeżenia. W razie późniejszych pretensji masz dowód na to, że klientka została poinformowana o możliwym niezadowalającym efekcie, a to może być podstawą odrzucenia reklamacji!

Niezawodna moc obrazu

Karta klienta w salonie kosmetycznym to także doskonałe miejsce do przechowywania zdjęć obrazujących efekty zabiegów – np. zestawień “przed i po”. To świetne rozwiązanie, które pozwala pokazać rezultaty na zasadzie kontrastu – czyli w sposób, który podkreśla widoczność pozytywnych zmian. Dzięki niezawodnej mocy obrazu, Twoi klienci wyraźnie zobaczą, jak świetnie działają na nich Twoje zabiegi. Za ich zgodą materiały możesz wykorzystać także do promocji salonu w mediach społecznościowych – aby stanowiły zachętę dla innych. To doskonały sposób, by pokazać odbiorcom swoje umiejętności i udowodnić skuteczność.

Dostarczanie klientom perfekcyjnej obsługi to klucz do sukcesu w branży beauty. Choć to nie lada wyzwanie, wszystko staje się łatwiejsze, gdy wykorzystujesz narzędzia, takie jak karta klienta. W salonie kosmetycznym tego rodzaju rozwiązania usprawniają także współpracę w zespole – bo każdy pracownik ma dostęp do notatek o każdym kliencie, dzięki czemu jest w stanie obsłużyć również osobę, która zwykle korzystała z usług innego specjalisty. Jedno narzędzie – a tak wiele zalet. Pora wykorzystać jego potencjał!

Nie masz Booksy? Zacznij za darmo teraz

Zobacz także