Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

Jak zmaksymalizować zyski w okresie świątecznym?

kosmetyki-na-prezent-ozdobne-mydelka kosmetyki-na-prezent-ozdobne-mydelka

Koniec roku to gorący czas w salonach beauty. Klientów nie brakuje, ale miejsca w kalendarzu owszem. Czy to możliwe, by zarobić w tym okresie jeszcze więcej, nie obciążając dodatkowo pracowników i siebie? Odpowiedź brzmi: tak! Pomyśl po prostu o innych źródłach przychodu, niż wykonywanie usług. Listopad i grudzień to miesiące, które sprzyjają kupowaniu. Klienci szukający upominków dla bliskich są skłonni zostawić w Twoim salonie więcej pieniędzy niż zwykle, nabywając bony podarunkowe, dodatkowe produkty… Wyjdź temu naprzeciw i podsuń im kilka pomysłów na prezenty!

Idealny upominek

Produkty do pielęgnacji domowej to wciąż dobry pomysł na prezent. Kupowanie kosmetyków na Gwiazdkę nadal cieszy się w Polsce dużą popularnością. Wiele osób uważa przy tym, że podarowanie profesjonalnych specyfików jest bardziej na miejscu, niż wręczenie kosmetyków z drogerii. Stwórz więc kilka zestawów produktów do pielęgnacji domowej. Zadbaj o piękne opakowanie – w tym okresie kupuje się oczami. Pamiętaj też, by wyeksponować zestawy w widocznym miejscu, aby od razu zwracały uwagę klientów.

Karty podarunkowe na Twoje usługi chętnie kupią klienci, którzy chcieliby pokazać komuś swój zaufany salon. Sami też byliby zachwyceni takim prezentem, mogą więc podsunąć ten pomysł bliskim. Sprzedaż bonów to także wiele korzyści dla Ciebie i Twojego salonu. Po pierwsze z góry otrzymasz zapłatę za usługi, które zostaną wykonane dopiero w przyszłości, a to poprawia płynność finansową. Po drugie zyskasz pewność, że po Nowym Roku, kiedy zainteresowanie usługami nieco spada, Twój kalendarz nadal będzie pełny – bo pojawią się u Ciebie osoby z voucherami. Pamiętaj, aby ustalić odpowiednio krótki czas ich obowiązywania (np. 3 miesiące). To da Ci większą kontrolę nad umawianiem wizyt.

Warto zwrócić uwagę, że sprzedaż voucherów jest także szansą na pozyskanie stałych klientów. Otrzymanie bonu od bliskiej osoby automatycznie buduje w nowym kliencie przekonanie, że Twój salon to miejsce godne zaufania. Zadbaj o to, aby nie zawieść jego oczekiwań. Jeśli spotka się ze świetną obsługą i wysoką jakością usług, na pewno wróci.

Może frytki do tego?

Jeszcze jedną zaletą kart podarunkowych jest to, że dają one możliwość tak zwanej dosprzedaży. Klient, który przyjdzie z voucherem, może być zainteresowany dokupieniem innych usług. Czy to zrobi, zależy od Ciebie i Twoich pracowników. Uczulaj ich na konieczność informowania o dodatkowych możliwościach i edukuj, jak powinni to robić. Zadbaj o to, by wiedzieli, że po każdej wykonanej usłudze należy poinformować klienta o aktualnej ofercie czy promocji. Gdy zależy Ci na dosprzedaży voucherów, zaproponuj: “Gdyby chciała pani sprawić w tym roku wyjątkowy prezent bliskiej osobie, to zapraszamy do zakupu vouchera. Można go wykorzystać na przykład na relaksacyjny masaż z odżywczym zabiegiem na twarz, który nasze klientki uwielbiają”. Bardzo ważne jest, aby polecać konkretny zabieg czy produkt – sformułowania takie jak „do wyboru” lub „mamy różne ciekawe promocje” obniżają skuteczność wypowiedzi.

Przypomina się…

Dodatkowa sprzedaż to jedno, ale w okresie świątecznym warto też unikać strat. Największą zmorą są oczywiście anulowane i przegapione wizyty. Aby się przed tym obronić, musisz na bieżąco kontrolować sytuację. Warto regularnie informować klientów o tym, ile wolnych terminów jeszcze zostało – na przykład poprzez media społecznościowe oraz narzędzia komunikacyjne dostępne w Booksy. System pomoże Ci też uporać się z zapominalskimi klientami, wysyłając przypomnienie każdej umówionej osobie. Dzięki temu zmniejszysz liczbę przegapionych wizyt!

Poczuj ducha Świąt

O dobrą atmosferę w salonie należy dbać zawsze, ale w czasie Świąt jest to szczególnie ważne. To właśnie bożonarodzeniowy klimat może sprawić, że klient do Ciebie wróci. Świąteczny nastrój może go też zachęcić do polecenia Twojego salonu znajomym albo wydania większej kwoty, niż początkowo zamierzał. I nie chodzi tu wcale o to, by stroić salon drogimi, wymyślnymi dekoracjami. Skup się na detalach. Estetyczne drobiazgi, światełka, półmisek pierniczków, których zapach wypełni pomieszczenie – to wystarczy, by wprawić wszystkich w świąteczny nastrój. Jeśli dodasz do tego rozgrzewającą, korzenną herbatę, klienci będą oczarowani!

Nie robiąc zupełnie nic, prawdopodobnie i tak zanotujesz w okresie świątecznym całkiem niezły wynik finansowy. Pomyśl jednak, jak niewiele trzeba, aby go podkręcić i zapaść w pamięć wszystkim klientom, którzy odwiedzą wtedy Twój salon. Wystarczy trochę chęci i narzędzie, które odciąży Cię w tym gorącym okresie.

Nie masz Booksy? Testuj za darmo

Zobacz także