Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

Marketing gabinetu podologicznego – jak zrobić to dobrze?

podolog-podczas-pracy podolog-podczas-pracy

Podologia w Polsce jest prężnie rozwijającą się dziedziną, która zyskuje coraz większą popularność. Prowadząc gabinet podologiczny musisz mieć świadomość, że sam się nie wypromuje i od Twoich działań zależeć będzie jego przyszłość oraz utrzymanie. Na powodzenie tego procesu składa się wiele czynników, które połączone w całość mogą stworzyć przyzwoity plan marketingowy wysuwający Twoje miejsce pracy na sam szczyt.

Przede wszystkim musisz pamiętać, iż Twój gabinet podologiczny nie jest miejscem jedynie takim, w którym dbasz o zdrowe i piękne stopy swoich pacjentów. Jest to biznes i sposób na życie. Aby osiągnąć sukces musi być dobrze zarządzany oraz reklamowany i powinien wzbudzać zaufanie – bez tego daleko nie zajdziesz.

Reklama gabinetu podologicznego powinna być przemyślana i zawierać wszelkie niezbędne informacje, które trafią prosto do potencjalnego klienta. Media społecznościowe są obecnie jedną z najbardziej skutecznych form reklamy i odpowiednio przygotowane oraz prowadzone w ciekawy sposób mogą znacząco przyczynić się do poszerzenia grona stałych pacjentów.

Jak zatem skutecznie reklamować gabinet podologiczny? I jak odpowiednio wykorzystać do tego Internet? Z tego artykułu dowiesz się przede wszystkim:

  • na czym warto się skupić podejmując działania marketingowe gabinetu podologicznego,
  • jak poprawnie edukować i wzmacniać świadomość na temat podologii wśród potencjalnych pacjentów,
  • w jaki sposób wykorzystać social media, by stały się źródłem pozyskiwania klientów,
  • jak dbać o dobry i nieskazitelny wizerunek swojego gabinetu podologicznego.

Działania marketingowe gabinetu podologicznego – na czym warto się skupić?

Marketing gabinetu podologicznego musi być odpowiednio przemyślany oraz rozplanowany, tylko wtedy można mówić o sukcesie i zdobywaniu klientów. Nowe dziedziny mają na rynku niemałe wyzwanie. Płyną jednak z tego liczne perspektywy, które można obrócić na własną korzyść.

Skuteczny plan marketingowy jest bardzo ważny i równie cenny jak budżet marketingowy, który chcesz poświęcić na swój gabinet podologiczny. Ważne zatem jest wdrożenie odpowiedniego działania. Postawić się po stronie potencjalnego pacjenta i umieć wyczuć jego potrzeby oraz oczekiwania to klucz do sukcesu, który pozwoli na owocne pozyskiwanie klientów a także wieść prym na lokalnym, miejskim lub nawet wojewódzkim rynku podologicznym.

Wzmacnianie świadomości wśród pacjentów – czyli edukacja i informacja o zabiegach

Poszerzanie wiedzy i uświadomienie społeczeństwu jak ważny i przydatny jest Twój zawód z pewnością przyniesie duże profity, które wzmocnią pozycję Twojego gabinetu podologicznego.

Warto na każdym kroku podkreślać, na czym polega praca podologa, jakie niesie korzyści i co możesz zrobić, aby komfort życia danego pacjenta znacząco się poprawił. Należy w tym miejscu nakreślić także, dlaczego podolog jest osobą, która pomoże w wielu problemach związanych ze stopami i że jest specjalistą, który rozwiązuje, a nie tylko diagnozuje objawy. Uzmysłowienie pacjentom chęci niesienia pomocy w zażegnaniu ich problemów może być kluczowym elementem skłaniającym wielu z nich do skorzystania z Twoich usług.

Dlatego też dobra reklama salonu podologicznego to prawidłowa edukacja potencjalnych pacjentów polegająca na objaśnieniu podstawowych (czasem dla Ciebie banalnych) pojęć, które w odpowiedni sposób pozwolą przygotować się na wizytę.

Wyróżniaj się w social mediach

Reklama gabinetu podologicznego może odbywać się w różnorodny sposób i być zarówno w trybie online jak i offline. Możesz posiłkować się ulotkami, plakatami i innymi offline’owymi sposobami, które rozgłośnią Twój gabinet podologiczny. Ale należy pamiętać także o sile social mediów, które w dzisiejszych czasach odgrywają istotną rolę w życiu każdego człowieka. Nie znając odpowiedzi na różne pytania, ludzie często sięgają po porady zamieszczane w internecie. Z tego względu warto rozważyć takie opcje, jak:

Prowadzenie własnego bloga

Prowadzenie własnego bloga umożliwi Ci zamieszczanie ciekawych i istotnych treści, które w pozytywny sposób podniosą świadomość ludzi na temat podologii i zabiegów z nią związanych. Możesz w interesujący sposób przekazywać swoją wiedzę oraz chwalić się efektami pracy osiągniętymi w swoim gabinecie. Z pewnością zachęci to potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojego miejsca pracy.

Aktywność na portalach społecznościowych

Obecność i aktywny udział w wirtualnym życiu społecznym na portalach takich jak Facebook czy Instagram pozwala na duży rozgłos przenoszący się drogą pantoflową. Informujesz swoich znajomych, Ci przekazują to swoim i kolejni kolejnym. Krótkie ciekawe treści to dobry sposób na wzbudzenie zainteresowania.

Obecność w profilu Google

Profil filmy Google Moja Firma jest narzędziem, które nadal jest mocno niedoceniane. Ale skorzystanie z tej możliwości niesie za sobą wiele pozytywów. Z biegiem czasu coraz więcej klientów będzie wyszukiwać nazwę Twojego gabinetu w sieci, a informacje takie jak godziny otwarcia, opinie innych użytkowników czy cennik usług są niezwykle istotne dla każdego zainteresowanego pacjenta.

Wizytówka na Booksy

Najlepszy sposób na podniesienie swojej popularności to obecność na portalu, gdzie istnieje możliwość umówienia wizyty online. Podnosi to szansę na zdobycie potencjalnych klientów i wzmocnienie swojej pozycji wśród rankingu specjalistów. Zadowolony pacjent na pewno wystawi dobrą opinię.

Dobry wizerunek gabinetu – kluczem do sukcesu

Na sam koniec należy pamiętać, że dobry plan marketingowy i reklama w Internecie nie wystarczą, jeżeli prawidłowo nie zadbasz o wizerunek swojego gabinetu podologicznego. Twoim celem musi być pozyskanie klienta oraz jego zatrzymanie –  zadowolony z pewnością do Ciebie wróci. Aby tak się stało, musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach. Twój gabinet podologiczny powinien:

  • mieć nieskazitelny i czysty wygląd – powinno być to miejsce, gdzie każdy czuje się dobrze i komfortowo,
  • odznaczać się profesjonalną obsługą na najwyższym poziomie,
  • mieć zespół wyróżniający się bogatą wiedzą oraz doświadczeniem i odpowiednim podejściem do każdego pacjenta.

Dobra reklama i jakość świadczonych usług mogą zapewnić Ci sukces i utrzymanie biznesu w dobrej kondycji. A jeśli skorzystasz ze wsparcia Booksy, będzie jeszcze prościej!

Nie masz Booksy? Zacznij za darmo teraz

Zobacz także