Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

Obsługa klienta podczas pierwszej wizyty

fryzjerka-i-klientka-podczas-konsultacji-u-fryzjera-wybor-koloru-wlosow fryzjerka-i-klientka-podczas-konsultacji-u-fryzjera-wybor-koloru-wlosow

Gdy klient zjawia się w Twoim salonie po raz pierwszy, krytycznie ocenia to, co w nim zastaje. Niezwykle ważne jest, by rzeczywistość nie zawiodła jego oczekiwań, ponieważ pierwsze wrażenie ma ogromny wpływ na przyszłość Waszych relacji. Jak upewnić się, że będzie dobre?

Odwiedzając nowy salon, klient wiele opinii wyrabia sobie “na pierwszy rzut oka”. Dlatego tak istotne jest, aby wszystko, co w nim zobaczy i usłyszy, wzbudzało pozytywne emocje i skojarzenia. To właśnie od nich rozpoczyna się budowanie Waszych wzajemnych relacji i również od nich zależy, czy dana osoba zechce wrócić w Twoje progi. Jeżeli zyskasz w jej oczach pozytywny wizerunek, będzie skłonna powierzyć Ci swoje zaufanie – a wtedy nawiązanie stałej więzi będzie wręcz naturalną konsekwencją. 

Jak powinna przebiegać pierwsza wizyta?

1. Powitanie klienta

To pierwszy bezpośredni kontakt z klientem, a jednocześnie chwila, w której poddaje on wstępnej ocenie Twój salon: jego wnętrze, pracowników – wszystko, co widzi i słyszy. Postaraj się, aby każdy szczegół, z którym zetknie się zaraz po przekroczeniu progu, był Twoją wizytówką. Pracownik, który wita klienta powinien być przyjazny i profesjonalny, a rozmowę rozpocząć od przedstawienia się.

2. Wprowadzenie

Zapoznaj klienta z salonem oraz poinformuj go, czego może spodziewać się w ciągu następnych kilku minut. Pamiętaj:

  • Pokaż klientowi salon. Oprowadź go krótko, aby wiedział, jak poruszać się po nowej przestrzeni. Poinformuj, gdzie może zostawić kurtkę, gdzie znajdują się gabinety, toaleta i poczekalnia.
  • Poinformuj, kiedy zostanie przyjęty. Jeżeli realizacja usługi nie rozpoczyna się od razu, powiadom klienta, jak długo musi poczekać i wyjaśnij opóźnienie (nie dotyczy sytuacji, gdy zjawił się za wcześnie). W przeciwnym wypadku zaproś go na fotel lub do odpowiedniego gabinetu, wskazując drogę.
  • Zaproponuj napój. Drobny, ale bardzo istotny gest. Napój należy zaproponować kierując klienta do poczekalni lub, jeśli wizyta rozpoczyna się od razu, w chwili rozpoczęcia usługi.
     

3. Poznanie potrzeb

Zanim rozpoczniesz realizację usług, przeprowadź z klientem krótką konsultację. W ten sposób lepiej zrozumiesz jego oczekiwania, a jednocześnie dasz mu poczucie, że zależy Ci na jego satysfakcji. Dla bezpieczeństwa dopytaj o ewentualne alergie (i pamiętaj, by odnotować je później w karcie).

4. Konsultacja efektów

Po wykonaniu usługi zapytaj klienta o wrażenia. Jeśli rezultaty można zobaczyć od razu, upewnij się, że spełniają jego oczekiwania. Na tym etapie warto także zasugerować mu, kiedy powinien powtórzyć zabieg, aby utrzymać efekty.

5. Zakończenie wizyty

Zapraszając klienta do kasy w celu uregulowania płatności pamiętaj także, aby:

  • od razu zaproponować mu rezerwację następnego terminu,
  • wręczyć ulotkę z pełną ofertą i cennikiem, aby bez zbędnych poszukiwań mógł dowiedzieć się, z jakich jeszcze usług może skorzystać w Twoim salonie,
  • poinformować o rezerwacji online, dzięki której z łatwością umówi każdą kolejną wizytę.


Obsługując klienta – zarówno podczas pierwszej, jak i kolejnych wizyt – warto pamiętać, że na doskonałą obsługę bardzo mocno wpływają detale. Właśnie dlatego znaczenie ma każdy, nawet najmniejszy pozytywny gest, pokazujący Twoją troskę o komfort i zadowolenie klienta. W ten sposób udowadniasz mu swój profesjonalizm i zdobywasz jego zaufanie.

A żeby dostarczanie najwyższych standardów obsługi nie było trudnym zadaniem, we wszystkim pomogą Ci niezawodne narzędzia Booksy.

Nie masz Booksy? Testuj za darmo

Zobacz także