Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

Pomysły na promocję z okazji Dnia Ojca

barber-fryzjer-uslugi-na-dzien-ojca

O ile kampanie promocyjne z okazji Dnia Matki to w salonach niemal norma, tak ilość akcji na Dzień Ojca można by policzyć na palcach jednej ręki. To niedocenione przez branżę beauty święto, w którym wbrew pozorom drzemie naprawdę spory potencjał!

Choć jeszcze kilkanaście lat temu panowie u fryzjera czy kosmetyczki pojawiali się tylko i wyłącznie wtedy, gdy musieli poczekać na swoją partnerkę, dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Obecnie co piąty klient salonu urody to właśnie mężczyzna, a chociaż nieco częściej spotkać go można u fryzjera, to i usługi kosmetyczne nie są mu dziś obce. Dlaczego więc nie wykorzystać ojcowskiego święta jako zachęty do wizyty w swoim salonie? Przygotowaliśmy kilka pomysłów na kampanię z tej okazji.

 

1. Skuteczna nie znaczy trudna


Na początku warto wspomnieć, że skuteczna akcja promocyjna wbrew pozorom nie musi pochłaniać wiele czasu czy energii. Najważniejsze, aby dobrze przygotować do niej pracowników i odpowiednio wcześnie powiadomić klientów. W tym drugim przypadku przydatny będzie system Booksy, a konkretnie dostępny w nim Marketing Automatyczny. Z jego pomocą, przygotowaną wiadomość w kilka chwil bez trudu roześlemy do wszystkich klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie od nas tego typu informacji.


2. Wykorzystaj potęgę social mediów


Aby o kampanii dowiedziało się jak najwięcej osób, informację o niej warto zamieścić także w mediach społecznościowych. Przygotowując treści trzeba jednak pamiętać, że na Facebooku największą popularnością cieszą się posty zachęcające użytkowników do dyskusji, dlatego istotne jest to, w jaki sposób sformułujemy swój komunikat. Może warto przy okazji zachęcić internautów do zabawy, np. poprzez dzielenie się najciekawszymi wspomnieniami z chwil spędzonych z tatą?


3. Określ cel… i włącz kreatywność

Zanim zdecydujesz się na konkretne działania, zastanów się, jakich efektów oczekujesz od swojej kampanii. Zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów, wypromowaniu mniej popularnych usług, a może na generalnym zwiększeniu sprzedaży? Aby osiągnąć cel, wystarczy odrobina Twojej kreatywności i umiejętność zaprezentowania korzyści, dzięki której uświadomisz klientom, jak wiele dobrego przyniesie im skorzystanie z Twojej oferty.

Oto kilka naszych pomysłów na kampanię:

  • Specjalny pakiet męskich usług – zaproponuj klientom kompleksowy pakiet usług dla taty. Ostateczną decyzję co do tego, jakie usługi powinny znaleźć się w pakiecie, możesz podjąć w oparciu o statystyki popularności, które wygeneruje dla Ciebie Booksy. Warto przemyśleć także specjalną zniżkę dla świeżo upieczonych ojców!
  • Konkurs w mediach społecznościowych – zaproś klientów do zabawy, a ich zaangażowanie wynagradzaj zniżkami lub bonami na swoje usługi. Dobrym pomysłem będzie konkurs fotograficzny – np. na najciekawsze zdjęcie z tatą.
  • Wyjątkowa konsultacja dla zdrowia – zaproś do swojego salonu dietetyka, by Twoi klienci mogli przyprowadzić swoich ojców na krótką konsultację. Choć taka akcja sama w sobie nie zapełni Twojego kalendarza, to na pewno zwiększy sympatię i przywiązanie klientów do Twojego salonu – bo pokażesz im, że są dla Ciebie ważni. A to z kolei sprawi, że będą chętnie do Ciebie wracać, a także polecać Twoje usługi innym.


Kluczem do skutecznej promocji salonu jest tak naprawdę nasza własna kreatywność. Kierując się nią w swoich działaniach jesteśmy w stanie osiągnąć naprawdę niesamowite efekty, przy niewielkim wysiłku. Warto także pamiętać, że efektywna promocja nie zawsze musi wiązać się z obniżkami cen. Odpowiednio przygotowana komunikacja podkreślająca korzyści z wizyty może przyciągnąć klientów równie skutecznie, jak zniżki czy bonusy. W kwestiach organizacyjnych możemy z kolei liczyć na kompleksowe wsparcie systemu Booksy, w którym komunikacja, rozliczenia, czy nawet kontrola wyników kampanii stają się niezwykle proste.

Wypróbuj Booksy Testuj 7 dni za darmo

Zobacz także