Powrót do pracy po epidemii – już dziś opracuj strategię!

Tymczasowe zamknięcie firmy to bolesne doświadczenie dla wszystkich związanych z nią osób. Na pewno z niecierpliwością czekasz na moment, w którym Twój salon znowu zacznie przyjmować klientów. Ale czy to takie proste?

Należy się liczyć z tym, że powrót do normalności nie potrwa jeden dzień. Będzie to stopniowy proces, a rzeczywistość po epidemii będzie inna niż przed nią. Musisz się na to przygotować i lepiej nie zostawiać tego na ostatnią chwilę – już dziś opracuj swoją strategię.

Nie zapominaj o klientach

Pozyskanie nowego klienta jest znacznie trudniejsze, niż zachęcenie do powrotu tego, który już Cię zna. Zrób wszystko, żeby pozostać w kontakcie z jak największą liczbą swoich klientów. Jak? Pisaliśmy o tym tutaj.

Bezpieczeństwo i higiena zostają

Kiedy wszystko zacznie wracać do normy, ludzie będą spragnieni kontaktu z drugim człowiekiem i spędzania czasu poza domem, ale jednocześnie mogą mieć obawy. Zrób wszystko, aby wizyta w Twoim salonie była bezpieczna. W miarę możliwości Ty i Twój personel powinniście nosić maseczki i obowiązkowo rękawiczki. Stosowanie płynu do dezynfekcji po przestąpieniu progu salonu też powinno stać się codziennością. Zachęcaj klientów do płatności bezgotówkowych, w tym również płatności Moment Pay, gdzie nie muszą nawet dotykać terminala. No i wreszcie zadbaj o to, by w salonie nie robiło się tłoczno. Zwłaszcza w pierwszej fazie po wznowieniu działalności będzie to bardzo ważne. Warto zaplanować już teraz nowy schemat umawiania wizyt, by zminimalizować kontakty między klientami, a może nawet zrezorganizować przestrzeń salonu.

Pamiętaj też o tym, że Ty i Twoi pracownicy musicie surowo przestrzegać procedur sanitarnych. Jeśli jeszcze nie udało Ci się opracować, możesz skorzystać z gotowych procedur od Versum.

Zrób audyt wydatków

W nowy etap kariery dobrze będzie wejść bez niepotrzebnych obciążeń. Przeanalizuj więc finanse salonu. Wylistuj wydatki i przy każdym zaznacz, czy w nowej sytuacji jest on konieczny lub wskazany, czy może zbędny. Istnieje pewne minimum, z którego nie możesz zrezygnować, istnieją też wydatki, które tak naprawdę są inwestycjami i pomagają uniknąć chaosu, który w takich okolicznościach może być dla biznesu zabójczy. Ale są też rzeczy, które możesz odpuścić albo w jakiś sposób je zastąpić. Jakie? Na przykład szkolenia – rozwój jest ważny, ale w tej sytuacji lepiej darować sobie drogie warsztaty, a zamiast tego poszukać internetowych kursów dla siebie i pracowników. Jeśli płacisz za możliwość odtwarzania muzyki w salonie, weź pod uwagę, że to w końcu tylko tło. Jeśli nie zależy Ci na najnowszych hitach z czołówki list przebojów, możesz skorzystać z darmowych alternatyw. Być może warto także przemyśleć wydatki na produkty. Oczywiście w pierwszej kolejności musisz zużyć zapasy, ale przy kolejnych zamówieniach ogranicz liczbę wariantów tego samego kosmetyku – zamiast 7 rodzajów kremu być może wystarczą 4? To ułatwi klientom wybór.

Najlepszy czas na zmiany…

Zmiany są potrzebne, ale managerowie i właściciele salonów często je odwlekają, bojąc się reakcji klientów. Dlatego właśnie teraz warto je wprowadzić – spragnieni Twoich usług, będą bardziej wyrozumiali. Poza tym taki powiew świeżości może Ci przynieść nowych klientów.

… w wystroju

Jeśli w planach od dawna był generalny remont i nadal stać Cię na jego wykonanie – świetnie, salon i tak jest zamknięty, więc to idealny moment. Większość przedsiębiorców nie jest w tak dobrej sytuacji, ale delikatny lifting też może przynieść efekt wow. Odmalowanie ścian czy dodanie kilku dekoracji nie musi generować wysokich kosztów, a jeśli Twój salon od jakiegoś czasu wymagał odświeżenia, warto to zrobić właśnie teraz – unikniesz kolejnego przestoju w przyszłości i miło zaskoczysz klientów po powrocie. Zastanów się też nad ewentualnym przemeblowaniem. Może da się ustawić stanowiska w bardziej ergonomiczny sposób albo tak, by zapewnić odpowiednią przestrzeń klientom i pracownikom?

… w reklamach

W jaki sposób promujesz swój salon? Ulotki? A może liczysz tylko na pocztę pantoflową? Rekomendacje klientów to bez wątpienia bardzo skuteczna reklama, ale w dzisiejszych czasach niewystarczająca, jeśli nie zbierasz opinii w internecie. Oprócz tego pomyśl o reklamach w mediach społecznościowych. Można je kierować do precyzyjnie określonych grup docelowych, a koszt ograniczać odpowiednio do swoich możliwości.

… w ofercie

Najwyższa pora zrezygnować z zabiegów, które przynoszą marne zyski. Zamiast tego spróbuj wprowadzić do oferty nowości, które nie wymagają dużych inwestycji – ani w sprzęt, ani w rozwój umiejętności. Być może Twoja stylistka potrafi wykonywać manicure techniką, której dotąd nie miała szansy proponować klientkom? A może masz wielofunkcyjny sprzęt, którego możliwości w pełni nie wykorzystujesz? Nowościami w ofercie mogą być też pakiety usług czy zabiegi premium, czyli podstawowa wersja poszerzona o dodatkowe elementy. Takie rozwiązania nie będą kosztować Cię wiele, za to mogą przynieść niezłe zyski.

Odnalezienie się w nowej rzeczywistości po kryzysie, jakim niewątpliwie jest epidemia, może być trudne. Należy szukać nowych ścieżek i rozwiązań, które pomogą stanąć na nogi, ale też myśleć długofalowo, bo nieprzemyślane cięcie kosztów w niedługim czasie może odbić się czkawką. Dobrze jest również mieć wsparcie partnera, który zawsze podsunie skuteczne rozwiązanie – takie jak bony przedpłacone.

Nie znasz jeszcze Versum?

Zacznij korzystać za darmo

[Głosów:2    Średnia:5/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link