Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „AKCEPTUJĘ” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.

Porady dla salonów

Sprzedawaj emocje, nie usługi

sprzedawaj-emocje-nie-uslugi sprzedawaj-emocje-nie-uslugi

Skuteczna promocja produktów i usług to coś znacznie więcej, niż sztywny opis zasad działania danego zabiegu czy właściwości kosmetyku. Do serc klientów nie trafia się bowiem suchymi faktami, a poprzez emocje – obietnicę zmian na lepsze.

Czy wiesz, dlaczego telewizyjne reklamy produktów spożywczych najczęściej przedstawiają szczęśliwą rodzinę przy pięknie zastawionym stole lub wspólnie gotującą coś w domowej kuchni? To bardzo proste. Tajemnica sprzedaży kryje się w tym, aby sprzedawać nie sam produkt czy usługę, ale związane z nim pozytywne emocje i piękne wizje. Ta sama zasada dotyczy również branży beauty, w której nie brakuje przecież wspaniałych historii o metamorfozach, które nierzadko odmieniają czyjeś życie.

Biznes oparty na pozytywnych emocjach

Potęgę pozytywnych emocji warto wykorzystać już u podstaw biznesu. Zanim zaczniesz promować w ten sposób produkty czy usługi, nadaj charakter swojej marce. Wykorzystaj je do stworzenia wyjątkowej historii swojej firmy. Niech nie będzie to po prostu jeden z wielu salonów, ale wyjątkowe miejsce z misją i przekonaniami, którego nazwa wzbudza w ludziach konkretne uczucia i skojarzenia – znacznie głębsze, niż tylko pozytywne wspomnienie udanej wizyty.

Opowiedz swoim klientom, najpiękniej jak potrafisz, jak rozpoczęła się Twoja przygoda z prowadzeniem salonu. Pomóż ludziom wyobrazić sobie, że w miejscu, nad którym tak ciężko pracujesz, mogą liczyć na najlepszą obsługę, prawdziwą troskę i pełne zaangażowanie ze strony specjalistów. Niech historia Twojej firmy będzie obietnicą wspaniałych rzeczy, których klienci mogą doświadczyć odwiedzając go.


Rytuały, nie usługi

Promując swoje produkty i usługi, postaraj się zrobić z nich coś więcej, niż tylko procedury. Spraw, aby wizyta w Twoim salonie była swego rodzaju świętem, rytuałem. Pomogą Ci w tym proste drobiazgi, jak chociażby serwowanie pysznej kawy. Relaks, dobra kawa i świetne efekty – to już nie tylko zwykły wypad do fryzjera, a przyjemność, na którą czeka się z niecierpliwością.

Dbaj o to, aby Twoi pracownicy nawiązywali pozytywne relacje z klientami. Dzięki temu ludzie zaczną czerpać przyjemność nie tylko z usług, ale także ze spędzania czasu z obsługującymi ich pracownikami, co wzmocni ich lojalność i przywiązanie. Ulubiony specjalista stanie się przyjacielem, przy którym klient może poczuć się swobodnie, z którym lubi przebywać i do którego chce wracać.

Jeżeli wyposażenie salonu na to pozwala, możesz stworzyć z niego wyjątkowe miejsce spotkań. Wyobraź sobie, że zwykły manicure staje się nowoczesnym sposobem na “kawę z przyjaciółką”. Że zamiast do zwykłej kawiarni, panie umawiają się w salonie, gdzie przy rozmowie i dobrej kawie zadbają też o swoje paznokcie. Możliwości jest tak wiele!

Nie masz Booksy? Testuj za darmo

Wykorzystaj potencjał kart klientów

Karty klienta to nie tylko narzędzie, które pomaga Ci zapewniać lepszą obsługę. To także skarbnica pięknych historii o wyjątkowych przemianach. Każde zachowane zdjęcie “przed i po” to opowieść ze szczęśliwym zakończeniem, pokazująca wspaniałe efekty Twojej pracy. Nie zachowuj tego dla siebie. Pokaż wszystkim, jakie rezultaty mogą osiągnąć powierzając Ci swoje zaufanie. Promuj swoje usługi z pomocą historii zadowolonych klientów, którzy dzięki Twojej wiedzy i umiejętnościom poczuli się lepiej lub pokonali problemy urodowo-zdrowotne. Wykorzystaj moc historii z happy endem!

Poruszanie emocji i wyobraźni to doskonały sposób na skuteczną promocję usług i produktów, a także budowanie silniejszych więzi z klientami. Kiedy relacje nie są czysto zawodowe, a poszczególne pozycje z oferty to coś więcej niż sztywne procedury, każda wizyta w salonie staje się przygodą. Rytuałem, na który klienci czekają z niecierpliwością i o którym chętnie opowiedzą swoim znajomym i bliskim.

Zobacz także