Świąteczne upominki dla klientów, które nie zrujnują Twojego portfela

Wręczanie gwiazdkowych podarunków to miły gest, który pomaga zacieśniać relacje. Jeśli mimo trudnej sytuacji nie chcesz rezygnować z nich i w tym roku, zobacz jakie mamy dla Ciebie pomysły na świąteczne prezenty dla klientów.

Duży budżet pozwala na zakup imponujących prezentów, ale istnieje mnóstwo sposobów na to, by sprawić komuś przyjemność niewielkim kosztem. Wartość upominków świątecznych dla klientów nie jest zbyt istotna – liczy się sam gest. To on może spowodować, że wzmocni się lojalność i zadziała reguła wzajemności. Wdzięczny klient będzie chciał zrewanżować się, przychodząc na kolejną wizytę.

DIY, czyli minimum wydatków i maksymalnie dobre wrażenie

Najprostszym sposobem, by ograniczyć wydatki na świąteczne prezenty dla klientek, jest wykonanie ich samodzielnie. Potrzeba na to trochę czasu, ale możesz wybrać coś naprawdę łatwego do zrobienia. Ponadto zakup potrzebnych składników w większych ilościach wyjdzie taniej, niż kupienie gotowych produktów, a własnoręcznie przygotowane upominki robią zawsze największe wrażenie.

Najprościej będzie zrobić zimową mieszankę przypraw do kawy lub grzańca. Imbir, cynamon, goździki, kandyzowana skórka pomarańczy… Mieszanka, którą stworzysz, będzie niepowtarzalna, nie do kupienia w żadnym sklepie. Pamiętaj tylko, aby na opakowaniu wypisać składniki – na wypadek alergii.

Tylko odrobinę bardziej skomplikowane jest stworzenie domowej soli do kąpieli. Będziesz potrzebować kilku składników, m.in. soli (np. kamiennej, która bogata jest w mikroelementy), oleju (może to być po prostu oliwa lub olej kokosowy) i dodatków, takich jak suszone płatki kwiatów i olejki eteryczne. W sieci znajdziesz mnóstwo przepisów na wspaniałe, aromatyczne mieszanki. Proste do wykonania są także domowe peelingi.

Jeśli chcesz, by Twój prezent był naprawdę wyjątkowy, pobierz zestaw świątecznej papeterii – piękne kartki, naklejki i zawieszki zachwycą klientów!

O poziom wyżej wśród własnej roboty prezentów świątecznych dla klientów są mydełka. Aby je przygotować, musisz mieć bazę mydlaną, na przykład glicerynową. Do rozpuszczonej bazy należy dodać pozostałe składniki – odrobinę olejku eterycznego, barwnika, płatki kwiatów. Wszystko kupisz bez problemu w internecie. Uważaj, żeby z nimi nie przesadzić. Gotową masę możesz wylać do dowolnej formy, świetnie sprawdzi się silikonowa foremka na muffiny.

Nie zapominajmy także o domowych wypiekach i przetworach. Dżemy, powidła i konfitury w niewielkich słoiczkach będą fantastycznym upominkiem. O tej porze roku też możesz je przygotować, wykorzystując na przykład dynię i pomarańcze. A pysznym domowym pierniczkom nikt się nie oprze!

Próbka Twoich możliwości jako prezent dla klienta z okazji Świąt

Świąteczne upominki mają służyć klientom, ale również Tobie. Możesz wykorzystać tę okazję, by przekonać ich do spróbowania czegoś nowego. Jeśli na zapleczu zalegają stosy próbek, stwórz z nich paczuszki, do których dodasz kilka pierniczków czy cukierków. Stałym klientom możesz podarować pełnowymiarowy kosmetyk. Postaraj się jednak dobrać go do ich potrzeb, niech będą to na przykład produkty podobne do tych, które czasem zdarza im się kupić po zabiegu – zwiększysz szansę na zakup wybranego produktu w przyszłości. Prezentem może być także próbka Twoich umiejętności, a więc drobny zabieg albo wersja demo droższej usługi. Postaraj się jednak, aby klient otrzymał nie tylko obietnicę jego wykonania po Świętach, ale też coś namacalnego – choćby ręcznie przygotowany voucher.

Czy upominek z logo to dobry pomysł?

Kolejną kategorią budżetowych prezentów są produkty reklamowe z logo firmy. Problem z nimi polega na tym, że często nie spełniają swojej roli – zostają rzucone w kąt i zapomniane. Smycze lub długopisy właśnie tak mogą skończyć, ale są sposoby, dzięki którym Twoje logo faktycznie będzie dłużej towarzyszyć klientowi. Możesz nadrukować je albo na czymś naprawdę przydatnym, albo na opakowaniu produktu, który zostanie z chęcią zużyty.

Pierwszy warunek spełnia torba materiałowa na zakupy. Postaraj się jednak, by była estetycznie wykonana – logo nie musi znajdować się w centralnym punkcie i być największe. Może być dodatkiem do zabawnego hasła. Inny pomysł, to… wielorazowa maseczka. Osłony twarzy prawdopodobnie zostaną z nami dość długo, więc możesz to wykorzystać. Niech maska będzie ładna, najlepiej w kolorach Twojego salonu.

Do drugiej kategorii możemy zaliczyć na przykład mieszanki herbat lub kaw smakowych. Możesz je kupić przez internet na kilogramy i samodzielnie porcjować do opakowań ze swoim logo. Zanim zostaną zużyte, minie trochę czasu, a przy okazji każdej filiżanki klient będzie sobie przypominał o Twoim miłym geście i salonie.

Zadbaj o opakowanie

Pracując w branży beauty wiesz, jak ważne jest pierwsze wrażenie. Kiedy już ustalisz, co dać na Święta klientowi, zastanów się też, jak to opakować. Tu ważniejsze od drogich papierów i wstążek będzie Twoje poczucie estetyki. Z brązowego papieru do pakowania i sznurka jutowego można zrobić cuda. Warto wykorzystywać naturalne ozdoby, takie jak plastry suszonej pomarańczy lub świeże gałązki jodły. Nie zapomnij o zawieszce, na której napiszesz krótkie świąteczne podziękowania dla klienta. Możesz skorzystać z gotowych do druku zestawów, które przygotowaliśmy.

Czy każdy powinien dostać prezent?

Jeżeli ograniczasz koszty, nie musisz wręczać prezentów wszystkim klientom. Możesz przygotować paczki tylko dla VIP-ów. Jeśli się na to zdecydujesz, postaraj się jednak wręczać je tak, by nie mieli szansy zobaczyć tego klienci, którzy nie otrzymają upominków. Pamiętaj też, że liczy się każdy gest – nawet kilka krówek zapakowanych w celofan i przewiązanych wstążką spowoduje, że klient ciepło o Tobie pomyśli.

Święta to magiczny czas i zwłaszcza po tak trudnym roku warto o tę magię zadbać. Do tego nie potrzeba wcale kosztownych prezentów – wystarczy życzliwość, uśmiech, no i może świąteczne piosenki w tle. A o uśmiech zdecydowanie łatwiej, kiedy w codziennej pracy masz sprawdzone wsparcie.

Nie znasz jeszcze Versum?

Zacznij korzystać za darmo

[Głosów:4    Średnia:5/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link