Walentynki: rozkochaj wszystkich w swoim salonie!

Na czym opiera się Twój biznes? Na… relacjach!  Z dostawcami, pracownikami, a przede wszystkim z klientami. Przy okazji święta zakochanych podpowiemy Ci, jak rozkochać ich w swoim salonie!

To właśnie relacje z innymi ludźmi stanowią największy kapitał, którym dysponujesz,  są najważniejszą inwestycją. Od nich zależy, czy prowadzenie firmy będzie szło jak po maśle i czy kalendarz będzie pękał w szwach. O biznesowe związki warto się więc troszczyć tak samo, jak troszczymy się o romantyczne relacje w życiu prywatnym. Walentynki to świetny moment, żeby podbić serca klientów (i nie tylko ich)!

Zaczyna się od udanego flirtu

Podrywając drugą osobę, staramy się zaprezentować z jak najlepszej strony. Opowiadamy o swoich zainteresowaniach, rzucamy błyskotliwe uwagi i komplementy – żeby się wyróżnić i zbudować swoją atrakcyjność. Podobnie jest gdy… próbujesz przyciągnąć nowych klientów. Wabisz ich atrakcyjną ofertą, której nie znajdą nigdzie indziej, budujesz sobie wizerunek eksperta i osoby troszczącej się o ich potrzeby.

Ale przecież nie każdy flirt jest udany. Jak zwiększyć swoje szanse na powodzenie? Przygotować coś wyjątkowego na Walentynki! W życiu prywatnym obsypujemy się drogimi czekoladkami i wielkimi bukietami kwiatów, podaruj więc klientom odrobinę luksusu w przystępnej cenie. Usługi w wersji premium, które kosztują tyle, co wersja podstawowa, z pewnością spotkają się z zainteresowaniem. W tym okresie wielkim powodzeniem cieszą się też wszelkie propozycje dla par. Specjalne pakiety dla dwojga mogą się okazać strzałem w dziesiątkę. Sprawdzą się nie tylko w salonach masażu czy SPA; jeśli zajmujesz się fryzjerstwem, możesz zaoferować zniżkę na fryzury o tej samej długości albo farbowanie na ten sam kolor! Jeżeli masz salon kosmetyczny i nieco więcej odwagi, zaproponuj paznokcie za połowę ceny paniom, których partnerzy zdecydują się na… depilację klatki piersiowej. O takiej promocji na pewno będzie głośno 😉 Święto zakochanych daje też pole do popisu w zakresie tworzenia ciekawych kreacji reklamowych. Możesz stworzyć kampanię pod hasłem “łączymy się w pary” i podjąć współpracę z innym lokalnym biznesem. Do zakupów, na przykład w pobliskiej cukierni, zostanie dołączona karta rabatowa do Twojego salonu i odwrotnie.

Oferta może odstraszać albo działać jak afrodyzjak – zadbaj o to, by była pociągająca!

Stały związek wymaga zaangażowania

Jeśli pierwsza randka była naprawdę udana, możesz mieć niemal pewność, że ta osoba za jakiś czas zadzwoni i zechce umówić się ponownie. Stopniowo relacja przerodzi się w coś więcej. Jeżeli Ci na niej zależy, musisz dbać o stałego klienta, bo ignorowany, zacznie sobie szukać drugiej połówki gdzie indziej! Zapominanie o ważnych datach jest niewybaczalne, a Walentynki z pewnością są jedną z nich.

W ten dzień pokaż swoim klientom, ile dla Ciebie znaczą. Wyślij list miłosny – newsletter, w którym zaoferujesz swoje serce i specjalne usługi, dostępne tylko dla stałych bywalców. W salonie powitaj ich smakołykiem – pyszną kawą, ciastkiem. Po dokonaniu płatności wręcz drobny, niezapowiedziany upominek. Taki gest i fakt, że nie oczekujesz niczego w zamian (bo przecież klient nie wiedział o prezencie przed przyjściem ani przed uiszczeniem należności), z pewnością zapadnie w pamięć. Każdy tego dnia chce poczuć się rozpieszczany – zdobądź się na kilka szczerych (ale niezbyt nachalnych) komplementów, a zobaczysz, jaką moc mają proste słowa. A jeśli chcesz zrobić coś spektakularnego, wyślij kwiaty kilku najbardziej lojalnym klientom!

A co z rodziną?

Miłość ma różne oblicza, ale każde z nich, bez wyjątku, trzeba pielęgnować. Wabiąc klientów, nie możesz zapominać o osobach, które są z Tobą na co dzień: o pracownikach. Każdy z członków Twojej salonowej rodziny powinien czuć się ważny i doceniany. Spędzacie ze sobą wiele godzin, więc atmosfera zrozumienia, wsparcia i wzajemna sympatia są nieodzowne. Poza tym relacje panujące w rodzinie mają wpływ na wszystkie inne – od tego, jak Ty traktujesz swoją ekipę, zależy to, jak jej członkowie traktują klientów.

14 lutego okaż pracownikom, że są dla Ciebie ważni. Rodziny spotykają się przy stole, wykorzystaj ten patent i zaproponuj wspólny obiad na koszt firmy. Inne pomysły też się sprawdzą – słodki upominek, darmowy zabieg, kartka walentynkowa, w której napiszesz kilka ciepłych słów.

Słowa i gesty mają znaczenie zarówno w życiu prywatnym, jak i w biznesie, bo jedno i drugie funkcjonuje w oparciu o relacje międzyludzkie. Na ich budowanie i pielęgnowanie potrzeba czasu, którego nie masz zbyt wiele, prowadząc salon. Dobrze jest mieć wsparcie systemu, który pomoże Ci go nieco zaoszczędzić.

Nie znasz jeszcze Versum?

Zacznij korzystać za darmo

[Głosów:3    Średnia:5/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link