Karty klientów salonu - dlaczego warto je prowadzić?

Karty klientów salonu - dlaczego warto je prowadzić?



Codzienne zabieganie, życie w pośpiechu oraz rosnące wymagania klientów spowodowały, że specjaliści z wielu branż każdego dnia korzystają z narzędzi usprawniających ich pracę. W przypadku gabinetów kosmetycznych lub salonów fryzjerskich jednym z takich narzędzi są karty klientów, bez których w zasadzie trudno mówić o indywidualnym podejściu do klienta oraz profesjonalnym świadczeniu usług.

Karty klientów, mimo swojego prostego charakteru, w znaczący sposób poprawiają organizację pracy, podnoszą jakość usług salonu, a przede wszystkim umożliwią indywidualne podejście do każdego klienta. To z kolei zwiększa lojalność i przywiązanie klientów do salonu.

Prowadzenie kartotek klientów nie musi być czasochłonne i nie wymaga żmudnego notowania wszystkich informacji. Najwygodniej jest skorzystać z programu komputerowego do zarządzania salonem, który umożliwia szybkie wprowadzanie informacji oraz ich łatwe przeszukiwanie. Co więcej, nowoczesne programy dla salonów takie jak Versum automatycznie uzupełniają karty klientów o dane wprowadzone w terminarzu wizyt. Dodatkowo można skorzystać z wielu funkcji przydatnych w salonie każdego dnia.

Dane personalne

Karta klienta to miejsce, w którym przechowywane są miedzy innymi podstawowe dane o kliencie takie jak: imię i nazwisko, numer telefonu, e-mail. Czasem warto zapisać datę urodzenia, aby móc złożyć życzenia w odpowiednim dniu. Posiadanie bazy dany klientów salonu to absolutna konieczność.

Poznaj preferencje klienta

Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest poznanie preferencji klientów. To dzięki nim wiesz, co zaproponować danej osobie i na jaki zabieg się ona zdecyduje. Nie chodzi tutaj wyłącznie o informacje profesjonalne na temat cery czy włosów klientki, ale także o jej upodobania i nawyki.

Informacje profesjonalne są niezmiernie istotne dla właściwego wykonywania zabiegów. W karcie klienta powinny znaleźć się informacje między innymi o rodzaju cery oraz jej skłonnościach, rodzaju włosów oraz ewentualnych alergiach na kosmetyki. W tym miejscu warto również zanotować z jakich produktów korzysta klient. Niezmiernie istotne jest, aby nie zapomnieć o zaznaczeniu w karcie informacji nietypowych, jak np. trudny charakter klienta. Zaoszczędzi to niezręcznych sytuacji w przyszłości.

Preferencje i upodobania klientów powinny być dla nas równie istotne jak informacje profesjonalne. Znajomość ulubionego koloru farby klienta, nazwy kremu czy jego trybu życia daje pełniejszy obraz, pozwalający zaoferować klientowi dokładnie to, czego oczekuje.

Umiejętnie prowadzona rozmowa z klientem w czasie zabiegu pozwoli bez trudu uzyskać wszystkie istotne informacje.

Obietnice warto zanotować

Jeśli udzielasz klientowi rabatu lub obiecujesz wykonanie zabiegu w promocyjnej cenie, koniecznie zaznacz to w jego karcie. Ty masz wielu klientów i z pewnością o tym zapomnisz. Klient najprawdopodobniej będzie pamiętał wszystkie Twoje deklaracje.

Zwiększ sprzedaż kosmetyków w salonie

Odnotuj w karcie klienta każdy kosmetyk, który klient zakupił w salonie oraz każdą próbkę, jaką od Ciebie otrzymał. Przy kolejnych wizytach zapytaj o wrażenia. Jeśli produkt spełnił oczekiwania klienta, to istnieje spora szansa, że ponownie uda Ci się go sprzedać.

Historia wizyt

Twórz historię wizyt klienta, aby mieć świadomość, jak często odwiedza on salon i jak duże przychody generuje. Program komputerowy będzie automatycznie sporządzał historię oraz zliczał utarg. Jeśli klient od dłuższego czasu nie pojawia się w salonie, skontaktuj się z nim koniecznie, oferując atrakcyjną promocję zachęcająca do wizyty.

Wysyłaj newsletter

Zadbaj o to, aby klienci pamiętali o Twoim salonie. Regularnie wysyłaj newsletter informujący o nowościach w Twojej ofercie lub atrakcyjnych promocjach. Spraw, aby Twój salon był ciągle obecny w świadomości klientów.

Dane klientów - skarb salonu

Posiadanie rozbudowanej bazy danych o Twoich klientach daje Ci olbrzymią przewagę nad konkurencją. Dzięki zgromadzonej wiedzy jesteś w stanie lepiej obsłużyć klientów, dopasować ofertę do ich indywidualnych potrzeb oraz sprawić, aby klient czuł się wyjątkowo. Najlepszą formą promocji salonu są zadowoleni klienci, więc nie zwlekaj i już teraz rozpocznij zbieranie informacji o klientach w tradycyjnych kartotekach lub za pomocą programu komputerowego dla salonu.