Zachęcaj klientów do powrotu. Wypróbuj nowe narzędzie w Versum – Marketing Automatyczny

Zachęcaj klientów do powrotu. Wypróbuj nowe narzędzie w Versum - Marketing Automatyczny

W walce o klienta liczy się już nie tylko wysoki poziom oferowanych usług, ale również umiejętne działania promocyjne i budowanie trwałych relacji. Jednocześnie klienci coraz bardziej uodparniają się na tradycyjne metody marketingowe – nieprzeczytana ulotka najczęściej ląduje w koszu, a wywieszka, chociaż ma tę niewątpliwą zaletę, że w koszu nie wyląduje, ma niewielki zasięg oddziaływania.

Nawet najciekawsza promocja nie przyniesie oczekiwanych rezultatów jeśli nie trafi w odpowiednim czasie do klienta. To właśnie wyczucie czasu, połączone z odpowiednio przygotowanym komunikatem, skierowanym bezpośrednio do klienta, ma największe szanse na uzyskanie zamierzonego efektu, jakim jest zachęcenie klienta do regularnego i częstego korzystania z oferty. Wszystko to – i jeszcze więcej – umożliwia dodatek Marketing Automatyczny.

Czas to pieniądz – Marketing Automatyczny w akcji

Tradycyjne podejście do promocji wiąże się ze sporym nakładem pracy. W pierwszej kolejności trzeba zaprojektować skuteczną kampanię (do czego potrzebna jest gruntowna wiedza na temat marketingu), a następnie w odpowiednim czasie wysłać klientowi wiadomość. Wymaga to sporych umiejętności, jest czasochłonne i trudne do zrealizowania.

Problemy te rozwiązuje dodatek Marketing Automatyczny. Korzystając z gotowych scenariuszy, obejmujących przykładowe wiadomości oraz optymalny czas wysyłki wiadomości, nie tylko stworzysz w kilka chwil skuteczną kampanię promocyjną, ale również sprawisz, że klienci zostaną o niej poinformowani w najlepszym możliwym czasie. Raz skonfigurowana kampania będzie działać automatycznie, bez udziału pracowników, którzy zamiast wysyłać klientom wiadomości będą mogli w tym samym czasie zadbać o tych, którzy już są na miejscu, dodatkowo podnosząc jakość obsługi klientów, co bezpośrednio wpłynie na poziom ich zadowolenia i pomoże w budowaniu lojalności.

Wszystkie kampanie dostępne w ramach Marketingu Automatycznego mogą być dowolnie konfigurowane, tak aby w pełni sprostać Twoim potrzebom.

Kampanie dostępne w ramach dodatku Marketing Automatyczny

Dodatek Marketing Automatyczne dostarczy Ci szereg narzędzi, dzięki którym skutecznie wypromujesz Twoją firmę. Wiadomości wysyłane są w ramach poszczególnych kampanii, które możesz dowolnie łączyć i konfigurować, wybierając optymalny czas wysyłki oraz rodzaj i treść wiadomości, tak aby dopasować poszczególne kampanie do swoich potrzeb.

Kampanie dostępne w ramach dodatku Marketing Automatyczny

Dbaj o pierwsze wrażenie

Dbaj o pierwsze wrażenie” to kampania, która pozwoli Ci nawiązać pozytywne relacje z klientami już po pierwszej wizycie. Dzięki niej klienci już od samego początku będą kojarzyć Twój salon jako przyjazne miejsce, gdzie troska o ich dobre samopoczucie i komfort stanowi najwyższy priorytet.

Kampania składa się z kilku, wysyłanych w kilkutygodniowych odstępach czasu, wiadomości. Dzień po pierwszej wizycie, klient otrzyma wiadomość SMS o wybranej przez Ciebie treści: podziękowanie za odwiedziny, zachętę do podzielenia się wrażeniami lub umówienia się na kolejną wizytę. Jeśli klient po otrzymaniu wiadomości nie umówi się na kolejny termin, po czterech tygodniach otrzyma kolejną wiadomość, a jeśli i to nie poskutkuje – jeszcze jedną wiadomość po ośmiu tygodniach. Kolejne wiadomości mogą zawierać dodatkową zachętę w postaci informacji o aktualnych promocjach czy rabatach. Jeśli po otrzymaniu pierwszej lub drugiej wiadomości klient umówi się na wizytę, oznaczać to będzie, że kampania przyniosła zamierzony efekt, więc kolejne wiadomości kampanii nie będą wysyłane.

Korzystając z kampanii „Dbaj o dobre wrażenie” w skuteczny sposób zachęcisz nowych klientów do umówienia się na kolejne wizyty, a w rezultacie zbudujesz ich lojalność i spowodujesz, że zostaną Twoimi stałymi klientami.

Zaoferuj więcej

Aby dodatkowo umocnić lojalność klienta i zainteresować go pełną gamą oferowanych przez Ciebie usług i produktów, możesz skontaktować się z nim również po drugiej wizycie, korzystając z kampanii “Zaoferuj więcej”.

Działa ona na zasadzie podobnej do kampanii „Dbaj o pierwsze wrażenie”: dzień po drugiej wizycie, z w razie potrzeby również po czterech i ośmiu tygodniach, klient otrzyma automatyczną wiadomość stanowiącą zachętę do skorzystania z oferty.

O ile jednak w przypadku kampanii uruchamianej po pierwszej wizycie chodzi o to, żeby utrzymać nowo zdobytego klienta, tutaj możesz iść o krok dalej i zachęcić go do dokładniejszego poznania Twojej oferty oraz skorzystania z usług i produktów, które chcesz wypromować.

Nie trać klientów

Jeśli klient przestaje się umawiać na wizyty, istnieje ryzyko, że wybierze usługi konkurencji – o ile już tego nie zrobił!. Warto zrobić wszystko, aby takiego klienta odzyskać. Nawet jeśli klient jest w pełni zadowolony, może przestać umawiać się na wizyty jeśli nie przypomnisz mu o swojej ofercie.

Dzięki kampanii “Nie trać klientów”, Versum automatycznie wyszuka klientów, którzy przestali Cię odwiedzać i wyśle im wiadomość z zachętą do ponownego skorzystania z Twojej oferty. Dzięki temu znacząco zwiększysz lojalność klientów, zminimalizujesz ryzyko ich utraty i zwiększysz częstotliwość wizyt.

Wizyta cykliczna

Niektóre usługi wymagają regularnego powtarzania lub umawiania się na wizyty kontrolne. Dzięki kampanii “Wizyta cykliczna”, klient po określonym czasie od ostatniej wizyty, podczas której zrealizowana została dana usługa, otrzyma automatyczną wiadomość, która przypomni mu o tym, że pora umówić się na kolejną wizytę.

Masz możliwość dodać osobne przypomnienia dla poszczególnych usług, definiując treść i czas wysyłki każdego z nich. Możesz wykorzystać to, aby przypomnieć klientowi, że pora umówić się na wizytę kontrolną, lub kolejną wizytę w ramach realizowanej cyklicznie usługi (czy jest to depilacja, masaż leczniczy czy choćby podcięcie rozdwojonych końcówek).

Automatyczne przypomnienie sprawi, że klient nie zapomni o kontynuacji serii zabiegów, a także zmotywuje go do regularnych wizyt. Pozwoli to uzyskać lepsze efekty cyklicznie wykonywanych usług oraz zwiększyć ilość wizyt, a w konsekwencji również Twoje przychody.

Marketing Automatyczny krok po kroku

Szczegółowe informacje o możliwościach, jakie oferuje dodatek Marketing Automatyczny znajdziesz w naszej bazie wiedzy, w sekcji Marketing Automatyczny. Zawiera ona dokładne instrukcje opisujące korzystanie z poszczególnych funkcji. Ich dokładne poznanie pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał automatyzacji i umożliwi skuteczną promocję Twojej firmy.

Narzędzie Marketing Automatyczny dostępne jest w planach abonamentowych BASIC, MEDIUM oraz PRO. W planach BASIC i MEDIUM koszt korzystania z Marketingu Automatycznego wynosi 49zł netto miesięcznie. W planie PRO narzędzie to jest wliczone w cenę abonamentu. Koszt wysłanych SMSów rozliczany jest na standardowych warunkach, zgodnie z regulaminem korzystania z Versum.

[Głosów:4    Średnia:5/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link