Pierwsze kroki w systemie Versum

Zadaniem systemu do zarządzania salonem jest ułatwianie codziennej pracy, jednak niektórzy obawiają się, że nie poradzą sobie z jego obsługą. Jesteś jedną z takich osób? Pozwól, że rozwiejemy Twoje wątpliwości!

Oprogramowanie dla salonów przyspiesza realizację obowiązków i pozwala na zautomatyzowanie części z nich. Tworzy statystyki z działalności firmy, pomaga w obsłudze i utrzymaniu kontaktu z klientami. Ułatwia planowanie zadań dla zespołu. Mimo ogromu możliwości, korzystanie z systemu jest naprawdę proste – przeczytaj poniższy artykuł, aby się o tym przekonać!

Zacznij korzystać za darmo

Pierwszym z kroków, które musisz wykonać, aby ułatwić sobie zarządzanie salonem, jest założenie konta na stronie Versum. Zajmie Ci to około… minuty! Utworzenie konta testowego jest łatwe i do niczego Cię nie zobowiązuje – nie wymaga nawet podawania numeru karty kredytowej. Przez dwa tygodnie możesz używać systemu zupełnie za darmo. W tym czasie bez problemu nauczysz się jego obsługi i zweryfikujesz, czy to narzędzie jest dla Ciebie.

Dobry początek

Przed pierwszym uruchomieniem systemu należy wprowadzić podstawowe informacje: nazwę salonu, godziny otwarcia i dane administratora. Potem zaczyna się zabawa! Głównym widokiem jest pulpit. Są na nim wykresy, które z biegiem czasu będą coraz bardziej przydatne, wyświetlając liczbę wizyt, nowych klientów i obroty salonu.

Na pulpicie masz pod ręką także inne funkcje, które pozwalają szybko sprawdzić, co dzieje się w salonie: ostatnie aktywności w systemie, najbliższe zaplanowane wizyty i zadania. Okienko zadań jest jak drzwi lodówki albo korkowa tablica – to tu możesz umieszczać przypomnienia o tym, co trzeba zrobić danego dnia.

Trzeba się cenić

Praca powinna być Twoją pasją, ale koniec końców chodzi o pieniądze. Trzeba więc uzupełnić cennik! W zakładce “Usługi”, możesz wprowadzić wszystkie oferowane zabiegi, dodać ich opisy, zdjęcia, ustalić czas trwania i oczywiście cenę. Ale zaraz, przecież cena może być różna, w zależności od potrzeb klienta… Wiemy to! Oprócz stałej kwoty, masz możliwość określenia widełek lub różnych wariantów cenowych.

Najważniejszy jest klient

Dobrze jest znać swoich klientów. Z Versum będziesz w tym mistrzem! Zacznij od dodania osoby do bazy w zakładce “Klienci”. Im więcej informacji zgromadzisz, tym lepiej. Adres e-mail i numer telefonu to podstawa, aby być w kontakcie. Dane takie jak data urodzin czy informacja o tym, jak klient dowiedział się o Twoim salonie, pozwolą Ci lepiej dostosować swoje usługi do jego potrzeb.

Oprócz tego na karcie klienta znajdziesz także statystyki, historię wizyt czy wystawione przez niego komentarze. Warto dopisać też własne uwagi. Szalenie istotne dla przebiegu każdej wizyty będą dane na temat ewentualnych przeciwwskazań medycznych do zabiegów czy alergii klienta. Zanotuj także jego preferencje dotyczące obsługi – jakie lubi kosmetyki czy jaką herbatę pije.

Zbuduj zespół

Nowy pracownik? Świetnie! Dodaj go do Versum. Dla każdej zatrudnionej osoby możesz indywidualnie ustalić poziom uprawnień w systemie. Masz także możliwość określenia, jakie usługi wykonuje dany pracownik. Warto dodać zdjęcie – klienci chętniej umówią się do specjalisty, którego twarz znają.

Planowanie pracy dla rozrastającego się zespołu może wydawać się trudne, ale dzięki Versum szybko sobie z tym poradzisz. System pozwala na układanie harmonogramu dla całej załogi, priorytetyzowanie zadań i rozdzielanie ich pomiędzy pracowników.

Pokreślony kalendarz? Nic z tych rzeczy!

Elektroniczny kalendarz odmieni sposób funkcjonowania Twojego salonu. Klikasz datę, odpowiednią godzinę, a klienta i usługę wybierasz z listy – to wszystko! Oczywiście możesz z tego poziomu dodać też zupełnie nowego klienta czy dopisać uwagi. Zmiana na inną datę lub innego pracownika? Żaden problem, wystarczy przeciągnąć myszką. Szybki podgląd informacji przed wizytą? Po prostu najedź kursorem. Wszystko przewidzieliśmy.

Po wizycie klikasz “sfinalizuj”. Jeśli się nie odbyła, możesz to zaznaczyć. Jeżeli naliczony został rabat, system pozwala to uwzględnić. Możliwe jest nawet określenie zużycia produktów podczas wizyty!

Wisienka na torcie: rezerwacja online

Skoro wszystko jest już w komputerze, to dlaczego nie wykorzystać tego do pozyskiwania nowych klientów przez internet? To możliwe dzięki portalowi Moment.pl i rezerwacji online! Upewnij się, że uzupełnione zostały dane adresowe salonu, godziny otwarcia i grafiki pracy. W ustawieniach rezerwacji online możesz stworzyć swoją wizytówkę, która będzie widoczna na Moment.pl.

Określ parametry bukowania terminów – ustal m.in. na ile zabiegów klient może się umówić, z jakim wyprzedzeniem może to zrobić i do kiedy ma możliwość odwołania rezerwacji. Koniecznie dodaj opis salonu i zdjęcia, by  zachęcały użytkowników do umawiania wizyt w Twoim salonie. A propos wizyt – jak często Twoim klientom zdarza się o nich zapominać? Jest na to sposób: automatyczne przypomnienia wysyłane przez Versum zmniejszają liczbę przegapionych terminów nawet o 70%! Koniecznie to wykorzystaj.

To nie takie trudne, prawda? Opanowanie funkcji opisanych powyżej pozwoli Ci usprawnić swoją codzienną pracę, ale to dopiero początek. Versum to także płatności online i przedpłaty, śledzenie stanów magazynowych, statystyki, zarządzanie zasobami i wiele innych możliwości, które pomogą Ci w rozwijaniu salonu. Czy to się opłaca? Tak! Dzięki większej kontroli nad biznesem zyskasz trudny do przecenienia komfort psychiczny. Będzie Ci też łatwiej pielęgnować relacje z dotychczasowymi klientami i pozyskiwać nowych. A jeśli nawet będziesz mieć jakiekolwiek trudności lub pytania, zawsze możesz liczyć na naszą niezawodną obsługę klienta.

Nie znasz jeszcze Versum i portalu Moment.pl?

Zacznij korzystać za darmo

[Głosów:2    Średnia:5/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link