Versum – dla pracodawcy czy dla pracowników? Wywiad z właścicielami salonu Adams&Estera.

System Versum ma bogatą listę funkcji. Które z nich cenią bardziej pracownicy, a które pracodawcy? Zapraszamy do lektury wywiadu z Panem Januszem Padurkiem oraz Marcinem Adamkiem – właścicielami salonu Adams&Estera w Kościanie.

Od jak dawna pracują Panowie razem?

Janusz Padurek – Od maja 2012 roku, kiedy postanowiliśmy połączyć siły i uruchomić wspólny salon. Teraz mamy szerszą i bardziej kompleksową ofertę dla klienta. Każdy z nas odpowiada za swoją część. Ja za salon kosmetyczny, Marcin za salon fryzjerski, ale staramy się wspólnie rozwijać działalność.

Rynek się zmienia?

Janusz Padurek –Tak, zdecydowanie. Mocno poprawia się jakość salonów w Polsce. Wystarczy wyjechać np. do Włoch i przyjrzeć się tamtejszym salonom kosmetycznym czy fryzjerskim. Poziomem usług dorównujemy europejskim standardom. Salony są coraz lepiej wyposażone, używają dobrych produktów. Pracownicy są świetnie wykształceni, kończą studia, cały czas doskonalą swój warsztat. To równie ważne.

Dziś inaczej też zarządza się salonami. Nie wystarczy czekać na klienta, trzeba prowadzić działania marketingowe, wychodzić do kupującego, usprawniać organizację pracy.

A czy obserwują Panowie wzrost konkurencji albo walkę cenową w branży?

Marcin Adamek – Obecnie sytuacja na rynku nie jest najłatwiejsza. Widać jeszcze kryzys, jest też bardzo duża konkurencja. Nie wystarczy po prostu uruchomić salon, trzeba naprawdę włożyć trochę wysiłku, żeby utrzymać firmę, i żeby klienci do nas wracali. Są salony, które obniżają ceny, ale myślę, że drogą do sukcesu nie jest walka cenowa a odpowiedni poziom usług i wychodzenie do klienta: fachowość pracowników, dobre produkty, działania marketingowe, sprawne zarządzanie, troska o klienta i tak dalej. To elementy, które pozwolą nam działać w długim okresie czasu.

A skąd decyzja o wprowadzeniu do salonu systemu Versum? Co Pana przekonało?

Janusz Padurek – To ciekawa historia… Otwierając salon, pomyślałem, że koniecznie trzeba wprowadzić również jakiś system komputerowy – oprogramowanie, które umożliwi mi organizację pracy i kontrolę nad firmą. W zasadzie wymyśliłem sobie taki system, gdzieś w mojej głowie, i zacząłem poszukiwania. Niesamowite, bo gdy trafiłem na Versum pomyślałem – tu jest wszystko to, o czym myślałem, czego potrzebuję. Szybko zdecydowałem się na przetestowanie, a potem na wprowadzenie. Przekonała mnie świetna obsługa klienta. Zawsze mogłem liczyć na fachową pomoc i natychmiast otrzymywałem odpowiedzi na wszystkie pytania. Z resztą dobrą opiekę konsultantów mam cały czas. Bardzo sobie to cenię.

banner004

Od jak dawna pracują Państwo z Versum?

Janusz Padurek – Już od ponad roku, wprowadziliśmy go około maja 2012 roku. W tym momencie nie wyobrażam sobie, że można pracować inaczej.

A komu bardziej przydaje się system, Panom czy pracownikom?

Janusz Padurek – Versum to usprawnienie dla całej firmy. System przede wszystkim wprowadza porządek i poprawia kontrolę w firmie. Dla mnie to ogromna pomoc w zarządzaniu. Wszystko jest w jednym miejscu i co chciałbym podkreślić, do wszystkiego mam zdalny, internetowy dostęp. Ze względu na ilość obowiązków, nie mogę codziennie być w salonie. Ale wszędzie, bez względu na miejsce i czas, mogę sprawdzić na przykład ile jest wizyt na dany dzień, jaki jest dzienny utarg, jak wygląda praca poszczególnych pracowników, jakie są stany magazynowe. Mogę nawet umówić wizytę i dodać ją do kalendarza. System umożliwia też sprawną ewidencję pracy i rozliczenie pracowników. Cały czas mam pełną kontrolę nad tym, co się dzieje w salonie.

Jakie funkcje systemu przydają się najbardziej?

Janusz Padurek – Dla mnie najważniejsza jest kontrola firmy, przejrzystość rozliczeń z klientami i pracownikami, czy stany magazynowe. Oprócz zarządzania, system świetnie sprawdza się w promocji. Powiem, że trochę odciąża mnie z obowiązków. Mogę na przykład poinformować wszystkich klientów o aktualnej ofercie. Często z tej funkcji korzystamy poza sezonem. Wystarczy zaplanować wówczas jakąś promocję cenową i przez system wysłać maile, albo SMSy do klientów. Natychmiast widać efekt. Mogę też szybko sprawdzić bazę klientów i historie wizyt, nagrodzić naszych najbardziej lojalnych klientów, albo zmotywować tych, którzy dawno nas nie odwiedzali.

Marcin Adamek – Dodam, że ja szczególnie cenię historię wizyt. Wszystkie informacje o klientach mam w jednym miejscu. Wiem, co klientka robiła u nas pół roku, czy rok temu. Znam jej preferencję, nie muszę każdorazowo przeprowadzać wywiadu. To skraca czas wizyt, a klientowi pokazuje, że dbamy o niego, że mamy dobrą jakość obsługi. To dzisiaj bardzo ważne.

Czy system pomaga Panom w rozwoju biznesu?

Janusz Padurek – Zdecydowanie. System skutecznie odciąża z natłoku obowiązków i ułatwia zarządzanie. Można w ten sposób skupić się na sprawach związanych z rozwojem, a nie na bieżącym prowadzeniu salonu. Dzięki Versum inaczej zarządza się biznesem i lepiej go kontroluje.

Marcin Adamek – Ja widzę również wymierne zyski – np. funkcja przypominania o wizytach. Gdy klient otrzymuje maila lub SMSa z informacją, że ma umówione spotkanie w salonie, po prostu przychodzi. Nie zapomina, nie rezygnuje w ostatniej chwili i wie, że my o nim pamiętamy.

A co system daje pracownikom, jak zmieniła się ich praca?

Janusz Padurek – Dostęp do informacji o kliencie i porządek w kalendarzu, te dwie funkcje na pewno umożliwiają pracownikom lepszą pracę. I to o czym wspominał już Marcin – wszystkie historie wizyt i usług mają w jednym miejscu. Dzięki systemowi znają lepiej swoich klientów, wiedzą jakich kosmetyków używają, co najczęściej kupują, jakie są ich preferencje, czy jak często korzystają z naszych usług. I znowu, pracownicy wiedzą, kto regularnie nas odwiedza i warto go docenić, albo kto będzie u nas pierwszy raz i trzeba poświęcić mu nieco więcej czasu. Dla pracowników ważne jest też przypominanie o wizytach, o którym wspominałem. Nie muszą bezczynnie czekać na klienta, gdy ten się nie pojawia.

Czy pracownicy chętnie korzystają z systemu?

Marcin Adamek – Tak, to ułatwia ich pracę. Wszystko mają przejrzyście poukładane, prosty kalendarz wizyt, komplet informacji o kliencie. Nic nie muszą pamiętać, czy notować, wszystko jest w jednym miejscu.

Czy poleciłby Pan system Versum swoim znajomym?

Janusz Padurek – Oczywiście, Versum to dobry system i fachowa obsługa klienta. Jesteśmy bardzo zadowoleni.

[Głosów:1    Średnia:5/5]



 

Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie
w 5 minut?
Zamów połączenie
close-link



 

Chcesz, żebyśmy do Ciebie oddzwonili?
Zamów połączenie
close-link